سردار مهماندار صبح امروز در حاشیه نشست " دورنگاه اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و آموزش شهروندی در فصل زمستان"  در خصوص احتمال حذف طرح زوج و فرد، گفت: دقت داشته باشید هر صحبتی در خصوص کاهش محدوده طرح و یا افزایش محدوده و یا حذف طرح‌هایی همچون زوج و فرد از اختیارات شورای ترافیک تهران است. اگر قرار باشد برای زوج و فرد و یا طرح ترافیک اتفاقی بیفتد، لازم است که این درخواست به شورای ترافیک که به ریاست شهردار و متشکل از پلیس، پلیس راهور، وزارت کشور، استانداری، معاونت حمل و نقل برگزار می‌شود برسد تا پس از بحث و بررسی موضوع آن را در شورا نهایی کنیم.

وی با بیان اینکه قطعا با تصمیم یک نهاد اتفاقی نمی‌افتد و حذف طرح زوج و فرد نیازمند مصوبه شورای ترافیک ست، تاکید کرد:‌ مطمئن باشید که هرگونه تغییر ناگهانی می‌تواند آثار مخربی بر روی افزایش ترافیک مابقی معابر داشته باشد و نیازمند بررسی‌های دقیق است.

آمادگی ۱۰۰ درصد پلیس در زمان برف و باران

رییس پلیس راهور تهران به اشاره به آمادگی ۱۰۰ درصد پلیس برای فصل سرما، گفت: طبیعتا رانندگی در زمان برف و باران با رانندگی در زمان عادی تفاوت دارد. در همه دنیا این امر طبیعی است که به دلیل لغزندگی سرعت حرکت در زمان برف و باران کاهش یابد.

مهماندار با بیان این‌که در شرایط عادی به دلیل حجم بالای استفاده از خودروی شخصی شاهد ترافیک بین ساعات ۶ تا ۱۰ صبح و ۱۵ تا ۲۱ هستیم، اظهار کرد: در شرایط عادی شهر تهران از ترافیک اشباع است و حتی مردم در معابر فرعی قرار دارند و منتظر هستند که وارد معابر اصلی شوند. پس در نتیجه وقتی معابر در حالت عادی اشباع است، طبیعی است که با هر نوع مداخله همچون بارش برف و باران و همچنین افزایش تمایل افراد برای استفاده از خودروی شخصی، شاهد افزایش ترافیک باشیم.

وی با بیان این‌که ۴۰ درصد از سفرها در تهران کاری است، گفت: مابقی سفرها آموزشی، تفریحی و ... هستند که می‌توان با جلب مشارکت و همکاری مردم، در این بخش ساماندهی انجام دهیم.

رییس پلیس راهور تهران با بیان اینکه ما در کنار شهرداری تهران به صورت ۱۰۰ درصد قرار داریم، گفت: برای مدیریت تهران در هنگام برف و باران می‌توانیم در سه بخش تصمیم‌گیری و همکاری کنیم که فصل اول اقدامات اجرایی ما و شهرداری است که باید بگویم طرح‌ها و سناریوها انجام شده و شاهد هماهنگی هستیم، در بخش دوم باید مشارکت مردم را جلب کنیم و در بخش سوم باید اقدامات مدیریتی که در راستای تصمیمات مدیران ارشد است همچون تعطیلی به موقع ادارات و مدارس را شاهد باشیم.

وی با بیان این‌که مردم شاهد هستند که فرزندان آنها در روزهای برف و باران به آنها خدمت‌رسانی می‌کنند، اظهار کرد: سال گذشته با پیگیری‌هایی که انجام شد شاهد تعطیلی ادارات و مدارس در روز برف بودیم و فردای آن روز نیز مردم دیدند که اوضاع بهتر شده بود.

توضیح پلیس درباره چرایی دست‌کاری چراغ‌های راهنمایی و رانندگی توسط ماموران

مهماندار در مورد دست‌کاری چراغ‌های راهنمایی و رانندگی توسط ماموران پلیس نیز گفت: در مورد زمانبندی چراغ‌های راهنمایی بارها توضیح داده‌ام، اما باید بگویم که این زمانبندی برای شرایط عادی خوب است، اما در زمان بحران پاسخگو نیست. مثلا زمانی که تصادفی رخ می‌دهد و معبر تنگ می‌شود و یا در زمان برف و باران که خودروها قدرت حرکت ندارند، قطعا چراغ‌های عابر اتومات پاسخگو نیستند و در همه دنیا چراغ‌های راهنمایی و رانندگی به گونه‌ای تنظیم شده که در زمان‌های غیرعادی پلیس بتواند زمان را تنظیم کند و حتی ما آمادگی داریم در شرایط غیرعادی آزمایشی انجام شود که اگر پلیس به چراغ‌ها دست نزند چه اتفاقی می‌افتد و مطمئن باشید شهر قفل می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.