علی‌اصغر یوسف‌نژاد در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی مشروح تذکرات کتبی نمایندگان به مسؤولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

مرادی نماینده مریوان به رییس‌جمهور: چرا استان کردستان بی‌صاحب است و مسائل جناحی در استان غالب است، عدم توجه هیات دولت به رفع بحران دریاچه زریوار مریوان و با توجه به گزارش مدیران استان مبنی بر تحقق ۴۷ درصد صنعت استان، دلیل تخصیص نیافتن بودجه ۴۷ درصدی چیست؟ به وزیر اقتصاد: دلیل قاچاق کالا از مرز باشماق مریوان چیست؟ به وزیر راه: حضور مدیران ناکارآمد در استان چیست؟

موسوی نماینده یزد به وزیر کشور: ضرورت تامین امنیت خطوط انتقالی آب و برق

پژمانفر و قاضی‌پور نمایندگان مشهد و ارومیه و ۴۰ نماینده دیگر به وزیر فرهنگ: به علت عدم نظارت بر محتوای نمایش‌های صحنه‌ای در ماه‌های اخیر موجب رنجش بسیاری از دلسوزان نظام شده است. در موارد متعددی شامل تک‌خوان بانوان، استفاده از پوستیج به جای حجاب،‌ توهین به مقدسات، شوخی‌های جنسی، انجام رذایل اخلاقی، رقص‌های دسته جمعی بانوان و آقایان و انتشار کلیپ از این نمایش همچنین عدم نظارت بر فضای نمایشی و آموزش‌های تئائر دلیل صدور مجوزهای بی‌ضابطه به موسسات هنری تک و چند منظوره به یکی از نقاط آسیب‌پذیر فرهنگ مبدل شده به نحوی که در برخی از این موسسات اولویت‌های هنری و نمایش‌های با اختلاط بانوان و آقایان در آموزشها همراه بوده است. علت انتشار کتب مروج کفر و الحاد در قالب رُمان و آثار شبه علمی فاقد پشتوانه‌های تئوریک تایید شده در مجامع علمی با تکیه بر استدلال‌های قابل تامل در نظریات تطور، هوش مصنوعی و کوانتوم برای مخاطبانی که قالبا در رده‌های سنی نوجوان و جوان هستند چیست؟

قاضی‌پور و محجوب نمایندگان ارومیه و تهران به وزیر وزیر خارجه: تسریع در تعیین سفیر سفارتخانه‌های بدون سفیر. به رییس‌جمهور: تسریع در تخصیص بسته‌های حمایتی به حقوق‌بگیران و بازنشستگان کشوری و لشکری

شاعری نماینده بهشهر به وزیر جهادکشاورزی: علت عدم رعایت قانون در قیمت‌گذاری گندم در خرید تضمینی چیست؟

یارمحمدی نماینده زاهدان به وزیر جهادکشاورزی: ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی بلوچستان مرکزی و جنوبی برای آبرسانی تحت فشار در دستور کار بود، چرا اقدام جدی با وجود خشکسالی در منطقه مشاهده نمی‌شود؟ به وزیر کشور: مردم صبور استان به دلیل نداشتن اسناد هویتی همچنان در محرومیت مانده‌اند، چرا با وجود دستور معاونت مربوطه موضوع پیگیری نمی‌شود؟

ساری نماینده اهواز به وزیر راه: علت عدم شروع سه پل چیست؟

سیاوشی و ۶ نماینده دیگر به وزیر کشور: درخواست ایمن‌سازی پل‌های عابر پیاده جهت حمایت از حقوق شهروندان و امنیت آنان

کبیری نماینده خوی به وزیر آموزش و پرورش: چرا نیروهای قراردادی استان آذربایجان غربی پیمانی نشده‌اند؟ همچنین چرا برای استخدام معلمان حق‌التدریس اقدامی نشده است؟

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.