حیدرعلی عابدی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا استیضاح را حق نمایندگان مجلس دانست و افزود: هریک از نمایندگان نگرش‌های متفاوتی دارند که به این نگرش‌ها باید احترام گذاشت.

وی با بیان اینکه در نظر گرفتن منافع ملی و دفاع از آن باید اولویت همه ما باشد، اظهار داشت: زمانی که می‌خواهیم انتقاد یا استیضاح کنیم باید تمام جوانب را بسنجیم و کاری نکنیم که بهانه به دست دشمنان بیافتد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر در یک موقعیتی قرار گرفتیم که انجام کاری برحق است، اما آن کار موجب می‌شود تا منافع ملی ما به خطر افتد یا به ضرر و زیان کشور تمام شود، نباید آن کار را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: به نظرم طرح استیضاح وزیر امور خارجه در شرایطی که وی برای دفاع از منافع ملی ما با وزیران امورخارجه اروپا در حال مذاکره است، هیچ نفعی برای کشور ندارد و همه نمایندگان با هر سلیقه و نگرش باید این موضوع را در نظر بگیرند.

عابدی افزود: پخش چنین خبری تضعیف نماینده جمهوری اسلامی و سردار دیپلماسی کشور است و شایسته نیست به گونه‌ای رفتار کنیم که دشمنان تصور کنند ما دست از حمایت سربازان و سرداران دیپلماسی کشور برداشته ایم.

وی اضافه کرد: با در نظرگرفتن حق نمایندگان برای استیضاح و احترام به نگرش‌های مختلف آنها، اما زمان طرح استیضاح وزیر امور خارجه را مناسب نمی‌دانم و با صحبت‌هایی که با دوستان استیضاح کننده خود در مجلس داشتم، آن‌ها نیز متقاعد شده اند که استیضاح وزیر امور خارجه به صحن علنی نیاید.

طرح استیضاح محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه با ۲۴ امضا و در ۱۱ محور روز سه شنبه ششم آذرماه ۹۷ تحویل هیات رییسه مجلس شورای اسلامی شد.

وزیر امور خارجه روز یکشنبه هفته جاری با حضور در کمیسیون کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به پرسش‌های نمایندگان پاسخ داد.

بنا به گفته علی نجفی خوشرودی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نمایندگان استیضاح کننده محور‌های استیضاح را مطرح و ظریف در این رابطه پاسخ گفت و مقرر شد تا دو هفته بعد، در این خصوص نشست‌های بررسی مشترک برگزار و در این رابطه تصمیم گیری شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.