خدیجه ربیعی در گفت‌وگو با ایسنا، در توضیح آخرین تصمیمات کمیته بررسی مسائل و مشکلات کامیون‌داران گفت: بعد از تصادف و فوت دکتر نوربخش و دکتر تاج الدین جلسات این کمیته برگزار نشد که بلافاصله بعد از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه مجدد جلسه می‌گذاریم. این بدان معناست که هنوز کار کمیته کامیون‌داران تمام نشده و ما بحث مشاغل رانندگان را در دستور کار خود گذاشته‌ایم.

وی افزود: ما به دنبال رسیدن طرحی برای در نظر گرفتن سختی شغل رانندگان هستیم که براین اساس این طرح در مرحله‌ی تدوین است و ان‌شاءالله به زودی نهایی می‌شود.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما پیگیر ایجاد صندوق‌های رفاه رانندگان هستیم چون می‌خواهیم شرایط خوبی برای کامیون‌داران فراهم شود.

ربیعی درباره موضوع بیمه رانندگان کامیون گفت: همان‌طور که مجلس شورای اسلامی اصلاح قانون بودجه را تصویب کرد تلاش شد که اعتبار لازم تخصیص داده شود تا همه رانندگان کامیون بیمه شوند. البته پیش از این این اتفاق رخ می‌داد اما خلاء به وجود آمده بود که رانندگان جدید بیمه نمی‌شدند.

رییس کمیته بررسی مسائل و مشکلات کامیون‌داران در مجلس شورای اسلامی افزود: ما تلاش کردیم این خلاء را رفع کنیم اینگونه که دولت باید از طریق منابع اختصاص یافته از طریق سازمان هدفمندی یارانه‌ها سهم ۱۳.۵ درصد بیمه رانندگان کامیون را پرداخت کند. ۱۳.۵ درصد دیگر را راننده می‌دهد و تامین اجتماعی هم باید آنها را بیمه کند. این کار یعنی تامین اعتبار لازم در بودجه جهت آرامش خاطر رانندگان صورت گرفت.

وی در پایان با بیان این‌که در حال حاضر شاهد اعتراض کامیون‌داران نیستیم، گفت: ما پیگیر مسائل آنها هستیم. درباره اختصاص لاستیک به آنها هم برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته تا تامین شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.