مجتبی ذوالنوری نماینده قم در تذکری خطاب به مسعود پزشکیان که ریاست جلسه را برعهده داشت با توجه به تذکر ماده ۷۵ آیین‌نامه داخلی مجلس که پیش از این پزشکیان داده بود؛‌ گفت: آقای پزشکیان باید ادبیاتتان را اصلاح کنید. علی چپ چیست بگویید زی‌زی چپ یا هوشنگ‌چپ. 

پزشکیان خطاب به او گفت: چون از این حرف‌ها بلد نیستم از آن حرف‌ها زدم.

ذوالنوری در ادامه خطاب به او گفت این حرف‌ها را یاد بگیرید بهتر است؛ علی، چپ نمی‌شود.

قابل ذکر است که وقتی علی لاریجانی در قالب ماده ۷۵ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی اجازه بیان تذکر را به پزشکیان داد که صحبت‌های نادر قاضی‌پور را توهین به مجلس و نمایندگان می‌دانست، ذالنوری خطاب به پزشکیان فریاد می‌زد که از رانت نایب رییسی مجلس استفاده کرده است. 

نماینده قم همچنین در ادامه تذکر خود به نطق غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی اشاره و تاکید کرد: آقای جعفرزاده ایمن‌آبادی در نطق خود اعلام کردند رای امروز به (CFT)  پیروزی و حاکمیت عقلانیت بر غوغاسالاری است و این حرف توهین به کسانی است که با عقلانیت و منطق مخالف تصویب (CFT) هستند.

در ادامه این صحبت‌ها مسعود پزشکیان که ریاست جلسه مجلس را برعهده داشت، گفت: این موضوع گذشته و به تصویب رسیده و تریبون او را قطع کرد.

همین اقدام پزشکیان فریادهای ذوالنوری را در پی داشت و پزشکیان بار دیگر به او اجازه داد تا تذکرش را ادامه دهد. ذوالنوری با صدای بلندی می‌گفت: نسبت غوغاسالاری نارواست و من می‌توانم پنج دقیقه صحبت کنم.

پزشکیان خطاب به ذوالنوری گفت چرا داد می‌زنید؟!

ذوالنوری در ادامه تاکید کرد: کار FATF رنکینگ است.

پزشکیان  به او گفت: این نظر شماست و ذوالنوری پاسخ داد من نظر خود را می‌گویم قرار نیست که نظر شما را بگویم، چرا می‌گویید حاکمیت عقلانیت. فردا مانند برجام نتیجه این را هم می‌بینید. چرا نسبت ناروا می‌زنید؟

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.