شهروز برزگر در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس به عنوان موافق لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم گفت: این حرف درست نبود که ما در کمیسیون عدد نداشتیم بلکه در زمان تصویب CFT عدد داشتیم و بر مصوبه قبلی که ارجاع شده بود اصرار کردیم همچنین در خصوص شروط قانون اساسی تاکید کردیم که اگر شروط ما را نپذیرند عضو FATF نخواهیم شد.

وی اضافه کرد: من فکر می‌کنم که در شرایط فعلی نباید بهانه به دست دشمن بدهیم. بعضی از موارد به مجمع تشخیص ارجاع شده و مواردی که خلاف قانون اساسی و موازین شرع باشد تصویب نشده است. رای قاطع به این لایحه جوابی به دشمنان خارجی، معاندین نظام و کسانی است که می‌خواهند ما را تحریم کنند و بهانه به دست دشمن بدهند.

برزگر با بیان این که دشمن تحرکات سیاسی و نظامی علیه ایران را در خواب خواهد دید، اضافه کرد:‌ در عین حال نباید بهانه به دست دشمن بدهیم و خود تحریمی کنیم. ما باید به کمک دولت برسیم تا فروش یک و نیم میلیون بشکه نفت انجام شود و بتوانیم دلارهای آن را به کشور برگردانیم. اگر این لایحه را تصویب کنیم بهانه را از دشمن می‌گیریم و به حل مشکلات اشتغال و تورم و گرانی هم کمک کرده‌ایم.

وی اضافه کرد:‌ ما ساعت‌ها در این باره جلسه گذاشتیم. آقایان ظریف، کدخدایی و صاحب‌نظران دولت آمدند و نظر کارشناسی دادند. این ها سلیقه سیاسی و جناحی نبوده و برخورد جناحی در این باره هم به ضرر منافع ملی کشور است. تک تک ما در برابر آنچه می‌خواهیم مصوب کنیم مسئولیم و باید بدانیم سلیقه‌های شخصی و جناحی کشور را به رکود می‌برد.

این نماینده مجلس در پایان اظهار کرد: مجلس در پیچ تاریخی است و امیدواریم نمایندگان با تصویب این لایحه ایران را از خود تحریمی نجات دهند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.