"داود کامگار" در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون) در این باره گفت: یکی از مهمترین این مصوبات الحاق یک بند به تبصره ۱۴ قانون بودجه است که طی آن سازمان هدفمندی یارانه‌ها مکلف شده است که وجوه دریافتی بابت آب بها و برق مصرفی را عیناً و ظرف مدت دو هفته به حساب شرکت‌های ذی‌ربط واریز نماید.

وی ادامه داد: مصوبه سال گذشته، مشکلات و تاخیراتی را در دسترسی شرکت‌های آب و برق به منابع درآمدی شان ایجاد کرده بود که امید می رود با ابلاغ نهایی این مصوبه، این مشکلات مرتفع شود.

کامگار با اشاره به مصوبه مربوط به عوارض برق مصرفی تصریح کرد: با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی، طی اصلاح بند (د) تبصره (۶) قانون بودجه ۹۷، دولت مکلف شد منابع موضوع این بند (عوارض ۸ درصد مبلغ برق مصرفی) را به صورت صدرصد تخصیص داده و به شرکت‌های ذیربط پرداخت نماید و عدم واریز در حکم تصرف در وجوه و اموال دولتی محسوب می شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این با تصمیم نمایندگان، متنی به جزء (۱) بند (و) تبصره (۵) الحاق شد و بر این اساس، مطالبات شرکت‌های تولید کننده برق از شرکت‌های تابعه وزارت نیرو در حکم مطالبات آنها از دولت تلقی شده که این‌ مصوبه مجلس، کمک قابل توجهی به تسویه بدهی شرکت‌های تابعه وزارت نیرو خواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.