مهدی عباسی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که فراکسیون زیتون با پیشنهاد و پیگیری‌های شورای ملی زیتون ایران در مجلس شورای اسلامی راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: هدف از تشکیل فراکسیون، ترسیم نقشه راه زیتون در راستای تسهیل حمایت از تولید داخلی، تجارت و مصرف روغن زیتون است.

وی با تاکید بر این‌که با تشکیل فراکسیون زیتون، صنعت زیتون کشور در مجلس شورای اسلامی دارای تریبون و پایگاه مستقل خواهد بود، ادامه داد: شورای ملی زیتون از دو سال پیش به دنبال تشکیل این فراکسیون بود و جایگزینی روغن زیتون با روغن‌های سرخ کردنی مضر، از مهم‌ترین اهدافی بود که پیگیری می‌کرد.

عباسی با تاکید بر این‌که روغن زیتون باید وارد سبد کالای مصرفی خانوار شود، افزود: چشم‌انداز بیست ساله طرح طوبی که در باغات طارم اجرا شد، این بود که روغن زیتون به سفره‌های مردم بیاید و جایگزین روغن‌های مضر شود. ولی متاسفانه این‌طور به نظر می‌رسید که از هدف مذکور دور شده بودیم و باید گام‌های بزرگ‌تری برمی‌داشتیم.

رئیس شورای ملی زیتون ایران با بیان این‌که نباید سختی کار، مانعی برای ادامه مسیر و دست‌یابی به اهداف بلندمدت‌مان باشد، تصریح کرد: با تشکیل فراکسیون زیتون در مجلس شورای اسلامی، زمینه برای ارتباط نزدیک نمایندگان با بخش دولتی، بیان مسایل و مشکلات استان‌های زیتون‌خیز کشور در مجلس شورای اسلامی و تغییر نقشه راه زیتون فراهم می‌شود. همچنین برندسازی از جمله اقدامات اساسی و پایه‌ای برای حمایت از تولید داخلی است که باید در دستور کار فراکسیون قرار بگیرد.

عباسی با بیان این‌که تشکیل فراکسیون زیتون اقدامی بسیار کارآمد در راستای رفع مشکلات تولید زیتون و روغن زیتون کشور، همچنین افزایش سطح تکنولوژی در تولید این محصول است، خاطرنشان کرد: متاسفانه ما فقط کنسرو و روغن زیتون را می‌شناسیم، در حالی که کشورهای پیشرفته ۱۰۰ محصول فرآوری شده زیتون با اولویت روغن زیتون وارد بازار می‌کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.