دکتر سیدحسن هاشمی در سفر به سمنان در نشست شورای اداری و معتمدین شهرستان مهدیشهر گفت: شرایط فعلی کشور شرایط خاصی است، ایران در منطقه ای قرار گرفته که مملو از مساله و آشوب بوده و از طرفی کانون توجه قدرتمندان بین المللی نیز، هست، چراکه ذخایر بسیاری در این منطقه قرار دارد و همین مساله باعث مطامع عده ای شده است. علاوه بر آن، عقب ماندگی فرهنگی در این منطقه نیز باعث شده جریاناتی اعم از تروریستی و شبه تروریستی شکل بگیرد که در کل، مدیریت کشور ۸۵ میلیون نفری ایران را اندکی سخت کند. با این وجود، اطمینان داشته باشید نه تنها برای دکتر روحانی، بلکه برای هر شخصیت دیگری در این مقام مدیریت کشور سخت است. بازگشت به زندگی با نشاط و توام با آرامش در کشور تنها مساله ای است که دکتر روحانی را آرام می کند.

هاشمی افزود: درعین حال، بی رودربایستی باید گفت که ما در کشور رفتارهای عجیبی داریم و در روزهایی که نیاز به کمک، همراهی و همدلی وجود دارد، بهانه جویی می کنیم و گاهی توان تشخیص مسائل اصلی را از فرعی نداریم. گاهی مسائل فرعی در متن قرار می گیرند و گاهی اوقات نیز مسائل اصلی به حاشیه رانده می شوند، این موضوع کار را برای مدیران عالی رتبه کشور سخت می کند. البته این موضوع منحصر به این دوره هم نیست بلکه در ادوار گذشته هم تکرار شده است. 

وزیر بهداشت ادامه داد: علی رغم اینکه از وحدت و همدلی صحبت می کنیم و کلام خدا را بر زبان می آوریم، روزی چند مرتبه به نام خداوند بخشنده مهربان به درگاه الهی، دعا، ثنا و عبادت می کنیم، اما در عمل غیر از این هستیم. یکی از دلایلی که برخی امور در مملکتی که ظرفیت های بسیار زیادی دارد، پیش نمی رود، این است که حرف و عمل یکی نیست. به زبان نیاوردن و پنهان کردن این معایب نیز مشکلی را حل نمی کند، چراکه مشکل، عمدتا در نهاد هر کدام از ما نهفته است و بالطبع وقتی مسئولیت مهمتری داشته باشیم، این مشکلات نقش پررنگ تری پیدا می کند، چراکه سرنوشت یک کشور، ملت و تمدن در دست ما است، لذا در مقابله با شرایطی که ناجوانمردانه تحمیل شده، هرچه همگرایی ما بیشتر باشد، قدرت و مقاومت بهتری خواهیم داشت.  

هاشمی با اشاره به اینکه دوران ریاست جمهوری دکتر روحانی از سختی های زیادی برخوردار است، تصریح کرد: دکتر روحانی دورانی سخت را می گذراند، البته این شرایط برای قاطبه مسئولان جمهوری اسلامی وجود دارد. البته آن بخش از تلاش های مسئولان کشور که برای رضای خدا و اصلاح امور و آبادانی کشور عزیزمان ایران است، قیمت نداشته و با جان و دل انجام می دهیم. 

وزیر بهداشت با اشاره به سفر به استان سمنان و شهرستان های تابعه آن، بیان کرد: در سفر به سمنان، بر مزار شهدای گرانقدر مهدیشهر نیز حضور پیدا کردیم. بیش از ۲۰۰ شهید که همگی جوان و دارای آمال و آرزوهایی بودند، اما از جان خود گذشتند تا آرمان هایشان زنده بماند. قطعا دکتر روحانی و امثال ایشان برای رسیدن به آرمان ها هرچه هزینه کنند، ارزشمند است.

هاشمی با بیان اینکه در کشور پیشبرد کارها سخت است، اما کارهای اجرایی از آن هم سخت تر است، ادامه داد: حرف زدن و نقد کردن ساده به نظر می رسد، اما عمل کردن، آن هم، نه به صورت نمایشی بلکه به صورت صادقانه، خالصانه، واقعی و عمیق، بسیار سخت است. 

وزیر بهداشت افزود: با گذشت ٤٠ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، هنوز مرز بین نقد و تخریب مشخص نیست و برخی به جای نقد، فحاشی می کنند و تا اعتراض می کنی و می گویی چرا توهین می کنید، می گویند ما داریم نقد می کنیم.

بنابر اعلام وبدا، هاشمی گفت: امیدوارم این سفر منشا خیر و برکت برای استان سمنان باشد. در حوزه بهداشت و درمان باید پروژه های ناتمام در این متطقه تکمیل شده و ظرف یک سال آینده به بهره برداری برسد. اتمام بیمارستان مهدیشهر برعهده وزارت بهداشت نیست و در این خصوص وزارت راه و شهرسازی عهده دار و مسئول است، اما باید سریع تر تعیین تکلیف شود و ساخت بیمارستان را به اتمام برسانند، یا اینکه به وزارت بهداشت تحویل دهند تا ما ادامه این پروژه را به اتمام برسانیم. 

وزیر بهداشت درخصوص درخواست مردم مبنی بر ساخت خانه بهداشت در روستای درجزین گفت: در مورد روستای درجزین یا بعضی از روستاها که قبلا خانه بهداشت داشته و اکنون ندارد، باید گفت، مجلس تکلیف کرده که به ازای هر ۱۰۰۰ نفر، یک خانه بهداشت ساخته شود، چنانچه این جمعیت به زیر ۱۰۰۰ نفر برسد، موظف به توقف فعالیت خانه بهداشت هستیم. در حال حاضر، عده ای از ساکنین روستاها به شهرها مهاجرت کرده اند و این موضوع اقتصاد روستاها را دچار مشکل کرده است و از طرفی نیز منجر به کاهش جمعیت بسیاری از روستاها شده است. اما پیشنهاد می شود، خانه بهداشت روستای درجزین بعدازظهرها فعال باشد تا مردم حداقل برای خدمات اولیه بهداشتی و درمانی دچار مشکل نشوند. 

هاشمی با بیان اینکه امیدوارم در منطقه مهدیشهر فعالیت هایی صورت گیرد که منبع شغل و درآمد و رونق اقتصادی باشد، خطاب به اعضای شورای اداری و معتمدین شهرستان مهدیشهر، عنوان کرد: شاید نباید این سخنان را به عنوان نماینده دولت در این جمع بیان کنم، اما زمانی که خواسته های مردم را شنیدم، خود را جای آنها گذاشتم که دولت اقدامی انجام دهد اما باید گفت، اگر خواهان پیشرفت در این منطقه هستید به ظرفیتهای اقلیمی و آب و هوایی، مردمی و توریستی این متطقه توجه کنید اینکه این منطقه محروم محسوب شود، مورد پذیرش نیست. مسئولین این شهرستان باید به دنبال جذب سرمایه گذار باشند تا کارها پیش رود و در بخش هایی که نقش دولت در آنها کم است، آبادانی ایجاد شود. 

وزیر بهداشت، گفت: همه منتظر این هستند که دولت ادارات را گسترش داده و نیرو استخدام کند و شغل ایجاد شود. این موضوع از دست هیچ دولتی بر نمی آید. در شرایط فعلی که بودجه ها تعیین تکلیف می شود، با سازمان برنامه و بودجه بر سر موضوع حقوق کارکنان فعلی دولت مساله داریم. این وضعیت در دولت قبلی و دولت های قبل تر نیز وجود داشته است. لذا نباید انتظار داشت که دولت بتواند این خواسته ها را عملی کند. دولت مانند پدری عیال وار است و فرزندان بسیاری دارد. این پدر در درجه اول باید به فکر سیر کردن شکم، بیماری، دارو و ضروریات فرزندانش باشد و شاید نتواند به سایر خواسته های فرزندانش جامه عمل بپوشاند، لذا فرزندان نیز باید در تحقق خواسته های خود تلاش کنند. 

هاشمی در پایان گفت: چنانچه در شهرستان مهدیشهر یا شهمیرزاد یا درجزین افراد سرمایه داری حضور دارند، خوب است که یاری کنند، دولت نیز موانع کار از سر راه آنها برداشته و مسیر را برای فعالیت آنها در زمینه سرمایه گذاری هموار خواهد کرد. اینکه چندین دانشگاه ساخته شود یا به تعداد شهرها اضافه شود، برای مردم سودمند نبوده و رونق اقتصادی به همراه نخواهد داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.