حمیدرضا فولادگر درباره دلایل استعفای جمعی نمایندگان استان اصفهان اظهار داشت: همان طور که در متن نامه استعفا نیز آمده است ما دو دلیل را ذکر کرده‌ایم.

وی افزود: موضوع آب زاینده رود و عدم تحقق وعده‌های دولت مبنی بر جاری شدن آب در زاینده رود و به صورت خاص، قائل نشدن ردیف بودجه برای طرح‌های آبرسانی اصفهان شامل سامانه دوم و ماده ۲۳ آن که مقدماتش تصویب شده بود دیگر دلیل ما برای استعفا است.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امسال خداوند به ما رحم کرد و تاکنون بارش‌های خوبی داشتیم، گفت: با وجود این مشکل آب اصفهان حل نشده است، یکی از طرح‌هایی که برای حل مشکل آب شرب چند میلیون نفر در استان اصفهان مطرح است اجرای سامانه دوم آبرسانی است که اگر اعتبار آن تصویب نشود سال آینده با مشکلات بسیاری در زمینه آب آشامیدنی روبرو خواهیم بود.

وی با اشاره به عدم تحقق وعده‌های دولت در ارتباط با زاینده رود، گفت: اگر اعتبارات بودجه‌ای حل شده و از سوی دولت نیز برنامه عملیاتی و اجرایی در زمینه آب مشاهده کنیم شاید در مسیر استعفا تجدیدنظر کنیم اما اگر این دو شرط محقق نشود مسیر استعفا ادامه پیدا می‌کند.

فولادگر تصریح کرد: استعفای نمایندگان سیر آئین نامه‌ای دارد و اگر هیئت رئیسه آن را به صحن علنی ارجاع دهد در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد و استعفای هر نماینده‌ای به صورت جدا در صحن بررسی شده و به رأی نمایندگان گذاشته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: درخواست‌های ما مشخص است اگر بدانیم مسئله بودجه طرح‌های آبرسانی اصفهان حل شده و درباره زاینده رود نیز قول عملی دریافت کنیم در تصمیم خود تجدیدنظر می‌کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.