این سدان خانوادگی اگر چه تقریبا خودرویی بومی است، اما برای اولین بار در سال ۲۰۰۵ در فرانکفورت به نمایش درآمد که انصافا آلمانی‌ها از طراحی‌اش به ذوق آمدند. فروش پژو ۲۰۶ sd در کشور حسابی در دل خانواده‌ها جا باز کرد تا آنجا که مانند مدل هاچ‌بک دارای چند تیپ شد و خانواده‌اش گسترش پیدا کرد.

پیش از هر چیز باید ببینیم اصلا چرا ۲۰۶ صندوق‌دار انقدر طرفدار پیدا کرد. از خوش‌شانسی این سدان باید به موفقیت مدل هاچ‌بک اشاره کرد. ۲۰۶ هاچ بک در انواع تیپ‌هایش به خوبی از پس امتحان‌های خیابانی برآمده بود. سازگاری عجیب و غریب این خودرو با جاده‌های کشور، مصرف سوخت متناسب، شتاب بالا و از همه مهم‌تر ایمنی، که فقدانش به شدت در خودروهای داخلی احساس می‌شد، توانست از ۲۰۶، خودرویی بااطمینان بسازد. اس دی هم همه این چیزها را داشت، حتی وزن بیشتر آن در مقایسه با هاچ‌بک نتوانست از شتاب این خودرو کم کند. فروش پژو ۲۰۶ sd در ۸ مدل آغاز شد که همه آن‌ها با حرف V شروع می‌شدند؛ V۱,V۲,V۶,V۸,V۹,V۱۰,V۱۹ و در نهایت V۲۰. مشخص نیست چرا، اما وی دو و وی ۱۰ در شناسنامه‌شان دوگانه سوز بودن درج شد و سایر مدل‌ها بنزینی شدند، البته منظورمان فلسفه اسم‌گذاری و انتخاب مدل برای تک سوزی یا دوگانه‌سوز بودن است. اما به هر حال اگر ۲۰۶ اس دی را برای صندوقش انتخاب کرده‌اید، اکیدا توصیه می‌کنیم به سراغ مدل‌های دوگانه‌سوز نروید که حجم زیادی از صندوق عقب عایدتان نخواهد شد.

فروش پژو 206 sd

حالا فکر می‌کنید آپشن‌های مشترک این 8 تیپ چیست؟ فرمان هیدرولیک که واقعا کار را برای رانندگان راحت کرد، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع که تا قبل از 206 صندوق‌دار در هیچ خودروی داخلی این قابلیت وجود نداشت، صندلی عقب دو تکه، صندلی عقب با قابلیت تاشوندگی که پیش‌تر تنها در خودروهای کره‌ای و چینی نیز این آپشن دیده می‌شد، قفل مرکزی، شیشه بالابر درهای جلو، چراغ مه شکن جلو و عقب که این امکان هم در کمتر خودرویی در آن زمان به کار رفته بود و در نهایت گرم‌کن شیشه عقب که این قابلیت نیز هنوز که هنوز است تنها در خودروهای لوکس به چشم می‌خورد. این‌ها تجهیزات و امکاناتی است که در زمان فروش پژو 206 sd در تمامی تیپ‌هایش به صاحب خودرو تعلق خواهد گرفت. البته در این بین وی 8 کاملترین تیپ 206 صندوق‌دار و وی 1 تقریبا کم‌قابلیت‌ترین نوع این خودرو محسوب می‌شود. با این حال از نظر فنی هیچ نگران نباشید، هر 8 تیپ مثل بنز برایتان کار می‌کنند و غصه این تیپ و آن تیپ را نخورید.

دست آخر به سراغ قیمت فروش پژو 206 sd  می‌رویم. در سایت دیوار عبارات 206 اس دی، 206 صندوق‌دار و 206 sd را برای محکم‌کاری جزو کلیدواژه انتخابی قرار دهید. هر چند که با درج یکی از این‌ها هم چند و چون ماجرا و قیمت‌ها دستتان می‌آید. برای مثال در این سایت فروش پژو ۲۰۶ sd وی ۸، مدل ۱۳۹۷ با ۲۳ هزار کیلومتر کارکرد ۶۹ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. در آگهی دیگری ۲۰۶ اس دی V۱ تولید ۱۳۸۶ با ۱۶۰ هزار کیلومتر کارکرد به قیمت ۳۶ میلیون تومان به فروش می‌رسد. V۲۰ نیز در این سایت با ۷۰ هزار کیلومتر کارکرد و مدل ۱۳۹۰، ۴۴ میلیون تومان به حراج گذاشته شده است. سدان‌های ۲۰۶ سایت دیوار کم نیستند، بهتر است خودتان هم دست بجنبانید و در نهایت مدل مورد نظرتان را انتخاب کنید.

منبع : ویرلن

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.