شبکه فاکس اسپورتس روز پنجشنبه نوشت: هافبک مینیاتوری سفیدپوشان که در جریان کسب سومین قهرمانی پیاپی تیمش در لیگ قهرمانان اروپا، نقش بسزایی ایفا کرد و در ادامه هم تیم ملی کشورش را در جام جهانی ۲۰۱۸ تا رسیدن به فینال رهبری کرد، در رنکینگ برترن بازی سازهای اعلام شده از سوی IFFHS، با ۲۷۲ امتیاز و اختلاف چشمگیر ۱۲۸ امتیاز نسبت به فوق ستاره آبی اناری ها، رتبه نخست را کسب کرد.

علاوه بر این، مودریچ در این فهرست از بازیکنان بزرگی همچون «ادن هازاد» چلسی، «کوین دی بروینه» منچسترسیتی، «نیمار» پاری سن ژرمن، «پل پوگبا» منچستریونایتد و «کریتسن اریکسن» تاتنهام نیز پیشی گرفت؛ مودریچ اخیرا جایزه توپ طلای سال ۲۰۱۸ را نیز در پاریس با دستانش لمس کرد تا انحصار دوگانه مسی و «کریستیانو رونالدو» ستاره پرتغالی سابق رئال مادرید در تصاحب این جایزه ارزشمند، پس از ۱۰ سال شکسته شود.

با این حال، در فهرست مذکور آنچه به طور مشخص نگاه ها را به خود جلب می کند اختلاف امتیاز و فاصله بین نفر اول و دوم است به ویژه اینکه ستاره تیم ملی آرژانتین، جایزه برترین بازیساز جهان را در سه سال گذشته به طور متوالی از آن خود کرده بود.

اسامی ۱۰ بازیساز نخست این فهرست از قرار زیر است:

۱ – لوکا مودریچ

۲ – لیونل مسی 

۳- ادن هازارد

۴ – کوین دی بروینه

۵- نیمار

۶ – پل پوگبا

۷ – کریستین اریکسن

۸ – میرعالم پیانیچ

۹- جیمز رودریگوئز

۱۰- کریستیانو رونالدو

نکته حائز اهمیت دیگر در خصوص فهرست مذکور این است که از زمان آغاز اعلام اسامی برترین بازیسازها در سال ۲۰۰۶ توسط این نهاد، تنها یک بار بازیکنی غیر از تیم های بارسلونا و رئال مادرید، موفق به تصاحب این جایزه شده و آن هم کسی نیست جز «کاکا» هافبک بازیساز اسبق باشگاه آ. ث میلان ایتالیا و تیم ملی برزیل که در سال ۲۰۰۷ موفق به کسب این عنوان شد.

لازم به ذکر است «ژاوی هرناندز» هافبک خلاق و وفادار پیشین آبی اناری ها، با تصاحب این جایزه برای ۴ سال متوالی مابین سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱، از این حیث رکورد دار است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.