"ادوارد فیلیپه" نخست وزیر فرانسه گفت که هشت هزار پلیس برای تظاهرات روز شنبه در پاریس مستقر خواهند شد.

«سه ژه ته» یکی از بزرگترین سندیکاهای کارگری فرانسه نیز از کامیونداران و راننده خودروهای سنگین خواسته است تا از روز یکشنبه به مدت ۴۸ ساعت در اعتراض به دولت اعتصاب کنند.

سندیکای « نیروی کارگران» هم خواهان اعتصاب کارکنان حمل و نقل خودروهای سنگین شده است. قرار است این اعتصاب از ساعت ۱۰ شب روز یکشنبه آغاز شود.

«سه ژه ته» یکی از بزرگترین سندیکاهای کارگری فرانسه از کامیونداران و راننده خودروهای سنگین خواسته است تا از روز یکشنبه به مدت ۴۸ ساعت در اعتراض به دولت اعتصاب کنند.

به نقل از یورونیوز، این سندیکاها دلیل اصلی این اعتصاب ها را عدم توافق با دولت بر سر اجرای تعهدات کارفرمایان با راننده کامیون ها می دانند و می گویند دولت باید در این باره پاسخ گو باشد.

هیچ ارتباطی بین اقدام به اعتصاب اتحادیه های کارگری و جنبش جلیقه زردها وجود ندارد.

تاکنون هیچ کدام از سندیکاهای مهم و اصلی کارگران فرانسه به جز یکی از سندیکاهای کوچک پلیس به جنبش جلیقه زردها نپیوسته است.

اتحادیه های کارگری در فرانسه بسیار قدرتمند هستند و در اغلب بحران های اقتصادی و اعتراض های خیابانی دولت ناگزیر باید با رهبران این سندیکاها وارد مذاکره شود.

سال گذشته سندیکاهای کارگری ماه ها بدلیل تغییر قانون کار و خصوصی سازی بخشی از راه آهن سراسری کشور دست به تظاهرات و اعتراضات طولانی زدند.

دولت فرانسه نگران پیوستن سندیکاهای کارگری به جنبش جلیقه زردهاست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.