یک بازی دیگر برای پرسپولیس هم به اتمام رسید و بار دیگر علیرضا بیرانوند کلین‌شیت کرد. او همچنان رکورد خوب خود در پرسپولیس را حفظ کرده و یکی از عوامل مدعی ماندن سرخ‌پوشان لقب گرفته است. با بیرانوند به فاصله یک روز بعد از بازی با ذوب‌آهن گپ زدیم.

نزدیک بود بازی برای شما گره بخورد. بازی با ذوب‌آهن را چطور دیدی؟

به نظر خودم که خیلی خوب بازی کردیم به خصوص در نیمه اول که می‌توانستیم دو، سه گل دیگر هم بزنیم. تیم ما خیلی انگیزه و غیرت دارد که با این شرایط هم می‌تواند حریفانش را شکست دهد. خدا را شکر، هواداران هم حمایت‌مان کردند و در نهایت به آنچه می‌خواستیم، رسیدیم.

این بازی به نوعی تقابل تو و علیرضا منصوریان هم بود.

او سرمربی و بزرگ‌تر من بوده و همیشه رابطه‌ام با ایشان خوب بود.

با رشید مظاهری چطور؟

با او هم چند سال در تیم ملی همبازی بودم و رابطه بسیار خوب و صمیمانه‌ای داریم. البته یک‌سری حرف‌ها هم پیش آمده، اما آن شایعات ربطی به رفاقت‌مان ندارد.

تو گفتی پرسپولیس باید دو، سه گل دیگر در همان نیمه اول می‌زد، اما قبول داری که مهاجمان پرسپولیس افت کرده‌اند؟

البته علی علیپور و گادوین منشا خیلی تلاش می‌کنند، اما گاهی هم این‌طور می‌شود و توپ‌های‌شان توی گل نمی‌رود. آن‌ها بهترین مهاجمان ایران هستند و نمی‌توانیم از مدل بازی‌شان ایراد بگیریم ولی متأسفانه بدشانسی‌هایی می‌آورند و همین امر باعث می‌شود فرصت‌های‌شان را از دست بدهند. من مطمئن هستم دیگر بدشانسی سراغ‌شان نمی‌آید و از همین بازی با سپاهان می‌توانند گل‌های بیشتری به ثمر برسانند.

در بازی با ذوب‌آهن، همه بازیکنان پرسپولیس از داوری گله داشتند و حتی عکس‌هایی دیدیم که انگار خودت هم می‌خواستی داور را کتک بزنی!

نه بابا! من اصلاً اهل کتک‌کاری نیستم فقط همه ما به داوری اعتراض داشتیم، چون تمام تصمیماتش علیه تیم ما بود. هر سوتی که می‌زد به ضرر پرسپولیس شد. بازی خوبی انجام می‌دادیم، اما هر چه از زمان بازی گذشت، اشتباهات داوری بیشتر شد و بازیکنان ما هم عصبی‌تر شدند. داور هم مدام به بازیکنان ما کارت می‌داد تا اعصاب ما بیشتر به‌هم بریزد. برانکو حق داشت عصبانی باشد و آن حرف‌ها را بزند. داوری واقعاً علیه ما بود.

حالا به داور چه می‌گفتی؟

گفتم این‌قدر کارت نده، تیم ما به اندازه کافی یتیم شده، دیگر شما نمی‌خواهد بازیکنان‌مان را با کارت‌هایت محروم کنی! هر اتفاقی که می‌افتاد، سمت بازیکنان ما می‌دوید و کارت می‌داد. این کارت‌ها بعداً می‌تواند برای پرسپولیس مشکلات بیشتری بسازد آن‌هم در حالی که اصلاً حق ما نبود کارت بگیریم.

خودت به خاطر اتلاف وقت، کارت زرد گرفتی. درست است؟

بله، ولی صحنه را ببینید. من توپ را کاشتم تا بازی را شروع کنم، داور دوید سمت من و کارت داد. یعنی چی؟ اخطاری که گرفتم، یک درصد هم درست نبود.

رفیقت هم دوباره گل زد!

شجاع عالی ضربه سر می‌زند. خیلی خوب به تیم با گل‌هایش کمک می‌کند. قرار گذاشتیم همین‌طور به کارش ادامه دهد و ان‌شاءالله با همین روند آقای گل لیگ شود! شجاع روحیه خوبی دارد و همیشه به بازیکنان انرژی می‌دهد. او مصدومیت داشت، اما با وجود مصدومیت توانست آن گل را بزند. یادتان رفت از امید عالیشاه بگویید.

خب خودت بگو.

دیدید امید چه ارسالی کرد؛ قشنگ توپ را فرستاد روی سر شجاع. کلی تمرین داشتیم. خدا را شکر که با این گل‌ها و پیروزی‌ها می‌توانیم دل مردم را شاد کنیم. هواداران پرسپولیس همیشه به من لطف دارند و من و همه بازیکنان را تشویق می‌کنند. می‌خواستم در همین جا از طرفداران‌مان هم تقدیر کنم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.