علیرضا امامی‌فر مربی تیم فوتبال سپیدرود رشت بعد از شکست سنگین تیمش مقابل استقلال تهران در نشست خبری گفت: یک اتفاق دور از انتظار امروز افتاد و هیچ‌کدام از بازیکنان و عوامل تیم نمی‌خواستند چنین نتیجه‌ای رقم بخورد. در این بازی نقاط ضعفی را دیدیم که تلاش می‌کنیم در نیم فصل دوم از بعد بازیکن و مسائل فنی، آن‌ها را برطرف کنیم.

او افزود: استقلال با چنین توانی باید در کورس قهرمانی باشد. تعویض‌هایی استقلال را با تعویض‌های ما مقایسه کنید. بازی‌ای را باختیم که فکر نمی‌کردیم به این شکل پیش برود. آن چیزی که مد نظر علی کریمی است، بیشترین تلاش در روزهای آینده است تا تیمی را در نیم فصل دوم آماده کنیم که در شان سپیدرود باشد. ما شخصی به نام فلان بازیکن نداریم و اسم همه ما سپیدرود است.

مربی سپیدرود تاکید کرد: امروز چیزی جز شرمندگی برای هواداران نداشتیم. آن‌ها نیز وضعیت ما را درک می‌کنند. تیم‌ خوبی مثل پیکان که ۶ بازی پشت‌سر هم باخته است و این نشان از دشواری لیگ دارد. ما کار سختی را از روز اول داشتیم و تا پایان لیگ وضعیت همین است. ساده‌ترین کار که حفظ توپ است را امروز نتوانستیم انجام دهیم.

وی ادامه داد: بازیکنان باید توانشان را بالاتر ببرند در غیراینصورت هر اتفاقی افتاد نباید خرده‌ای بگیرند. ممکن است بعد از تعطیلات، بازی‌ها هر چهار روز یک‌بار باشد و نمی‌توان در آن شرایط کار خاصی کنیم. بنابراین باید در تعطیلات طرز تفکر را عوض کنیم.

او در پاسخ به این پرسش که چرا بازیکنان بعد از دریافت گل تمرکز نداشتند گفت: این موضوع دلایل زیادی می‌تواند داشته باشد و در این زمان کم نمی‌تواند به این سوال پاسخ داد. اختلاف ما و استقلال، پنج گل نبود. باید تمرکز بازیکنان بیشتر می‌شد. میانگین سنی استقلال ۲۴-۲۵ است و تیم جوانی هستند. اشتباه فردی نیز در تیم ما بالا بود و استقلال از اشتباهات فردی استفاده کرد.

امامی‌فر همچنین در واکنش به خبرنگاری که عملکرد سپیدرود را "افتضاح" دانسته بود، توضیح داد: این نظر شماست. ما در فوتبال چنین ادبیاتی را به کار نمی‌بریم. اگر جای پیکانی‌ها بودید بعد از ۶ باخت پیاپی چه واژه‌ای را استفاده می‌کردید. ما پذیرفتیم که بد بودیم  و باختیم. باید شما از این لفظ استفاده کنید؟ شما فولاد را ببینید که چقدر هزینه کرده و مربی‌ای مثل افشین قطبی را آورده است و پیکان با آن همه مهره و مربی باسواد، این نتایج را گرفته است. اگر قرار باشد چهار بازیکن جذب کنیم، یک و نیم میلیارد باید بدهیم. آیا شما می‌دانید بودجه تیم انتهای جدولی سپیدرود چقدر است؟

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.