دکتر عبدالحمید احمدی در گفت‌وگو با ایسنا،  درباره اجرایی شدن قانون منع بکارگیری بازنشستگان در ورزش و ترک فریبا محمدیان از پست معاونت ورزش امور بانوان، اظهار کرد: به اعتقاد من این قانون نمی‌تواند در ورزش تبعات مثبتی را به دنبال داشته باشد. ما می‌توانستیم ورزش را در این قانون مستثنی بدانیم. فضای ورزش به عنوان یک فضای اجتماعی نسبت به سایر بخش‌ها متفاوت است و کسانی که در راس این قانون قرار می‌گیرند مجبور می‌شوند پست های خود را با توجه به تجارب خوبی که در اختیار دارند ترک کنند. ما با اجرای این قانون ورزش را از تجارب آنها محروم می‌کنیم.

وی گفت‌:  اجرای این قانون در ورزش باید تبعات مثبتی داشته باشد اما شاید آسیب‌هایی را نیز در پی داشته باشد. ورزش با اجرای این قانون لطمه خواهد خورد. ما در اثر اجرای این قانون افرادی را از دست دادیم که طی سالیان سال بر روی آنها سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و تجارب خوبی در ورزش برخوردار بودند که متاسفانه در زمان بازدهی از تجارب این افراد از حضورشان محروم می شویم و این شرایط خوبی را برای ورزش رقم نمی‌زند.

احمدی همچنین درباره برگزاری نشست تخصصی دستاوردهای ورزش در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ، گفت‌: فرصت خوبی برای مسئولان ورزش کشور است تا بتوانند راجع‌ به دستاوردهای خود در ۴۰ سال صحبت کنند و موفقیت‌های خود را به نمایش بگذارند. در این نشست در خصوص ورزش قهرمانی، همگانی، بانوان، روستایی و عشایری ، زیر ساخت ها و بخش فرهنگی ورزش مباحث خوبی ارائه شد و اینها چکیده مهمی از دستاوردهای ۴۰ سال ورزش بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بود و فرصتی ایجاد کرد تا بتوانیم به ابعاد مختلف پیشرفت ورزش  کشور در ۴۰ سال اخیر اشاره داشته باشیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود، خاطر نشان کرد: افتخاراتی که در طی این چهل سال در ورزش به دست آمده است، هر کدام از جایگاه خاصی برخوردار هستند. ما در عرصه های قاره‌ ای، جهانی، بین‌المللی،  المپیک  و پارالمپیک و حتی توسعه ورزش همگانی موفقیت‌های بسیار بزرگی داشتیم و نگاه متوازنی به ورزش در سراسر کشور صورت گرفته است. ما در این ۴۰ سال در زمینه  امکانات، ایجاد زیر ساخت ها ، اماکن و فضاهای ورزشی به توفیقات خوبی دست پیدا کرده‌ایم. حتی ورزش بانوان چه از لحاظ کمی و چه از لحاظ کیفی دستاوردهای قابل توجهی داشته است. در حوزه فرهنگی ورزش تغییر و تغییر ارزش ها در فضای ورزش نگاه ویژه‌ای داشتیم.

معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در بخش پایانی صحبت‌های خود، اضافه کرد: در بخش منش پهلوانی ورزش های اعتقادی و اخلاقی در ورزش همواره سعی کرده‌ایم از کسانی که جایگاه ویژه‌ ای در ورزش داشتند چهره خوبی از آنها در ورزش به نمایش بگذاریم از جمله جهان پهلوان تختی که همواره جایگاه وی بعد از این همه مدت در جامعه ورزش پررنگ تر شده است.  همچنین در طی این ۴۰ سال نظام نامه فرهنگی ، نظام ورزش و کمیسیون فرهنگی ورزش به تصویب رسیده است و دستاوردهای خوبی در بخش فرهنگی ورزش داشتیم از جمله ثبت جهانی آیین‌نامه‌ های ملی ورزش، آیین ورزش پهلوانی و زورخانه ای و ورزش چوگان در یونسکو از جمله دستاوردهای فرهنگی است که می‌توان به آن اشاره کرد .

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.