آیت الله سیداحمد خاتمی با اشاره به جلسه هیات رئیسه مجلس خبرگان افزود: ادامه بررسی طرح قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری در اجلاس اسفند ماه در دستور کار اجلاس است. شرایط نام نویسی نامزدها و اینکه نامزدها باید چه ویژگی هایی داشته باشند بخشی از موارد مرتبط به قانون انتخابات مجلس خبرگان است که درباره آنها تجدیدنظر و در اجلاسیه خبرگان به رای نهایی گذاشته می شود.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در جلسه زمان اجلاس بعدی مشخص شد، گفت: ۲۷ دی ماه جلسه مشترکی بین هیات رئیسه مجلس خبرگان و روسای کمیسیون ها برگزار می شود و اجلاس آینده نیز ۲۱ و ۲۲ اسفند برگزار خواهد شد.

خاتمی درباره دغدغه اعضا در خصوص مسائل کلان کشور نیز گفت: در این جلسه تاکید شد که باید مراقب دسیسه های دشمنان در مقطع کنونی بود دسیسه هایی که درصدد ایجاد ناامیدی در مردم و تضعیف نهادهای قانونی کشور است.

وی خاطرنشان کرد: اعضای مجلس خبرگان درباره مسائل کشور به ویژه مسائل اقتصادی دغدغه دارند و در همین زمینه از هدایت مسائل کلان کشور از سوی مقام معظم رهبری بویژه تشکیل شورای عالی هماهنگی سران قوا و نیز موضوع نظارت به ویژه در دادن مجوز به رئیس قوه قضاییه قدردانی کردند.

خاتمی در پایان گفت: ده نفر از اعضای مجلس خبرگان پیشنهادی به هیئت رئیسه داده اند که از این پس در پایان هر اجلاس علاوه بر بیانیه، قطعنامه هم صادر و روی یک موضوع تمرکز و از دستگاه ها مطالبه گری شود که این طرح در این جلسه مطرح و جهت بررسی بیشتر به کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس خبرگان ارجاع شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.