محمد نعیمی‌پور در مراسم گرامی‌داشت روز دانشجو که به همت انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران برگزار شد، با اشاره به حضور مردم و جوانان در عرصه پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی اظهار کرد: سوال اینجاست که چه شد این مسیر تغییر کرد. چون رهبران انقلاب آدم های بزرگی بودند شاید خیلی ها  نمی مردند شرایط متفاوت بود.

وی سپس در تحلیلی به بررسی نحوه تغییر رفتار حاکمیت در مقاطع مختلف از زمان پیروزی انقلاب تا انتخابات  ۸۸ پرداخت و ابراز عقیده کرد: حاکمیت از یک زمانی رابطه خودی و غیر خودی را در جامعه اجرا کرد.  

نعیمی پور در تشریح گفته‌های خود تصریح کرد که موضوع خودی و غیر خودی نه تنها در حوزه سیاست و انتخابات بروز پیدا کرد بلکه در حوزه‌های اقتصادی مثل واگذاری بخش خصوصی هم خود را نشان داد.

وی در بخش دیگری از این سخنرانی خاطرنشان کرد: چیزی  که برای اصلاح طلبان و اعتدالیون سهم مهلک است فاصله  گرفتن از مردم است.

این فعال سیاسی گفت: اکر کسی مثل آقای روحانی فکر کرده که برود در زمین بازی دیگران بازی کند و سربلند بیرون می‌آید اشتباه محض است. روحانی از همه موضوعات و خواسته های مردم خبر داشت اما همان طور که حسام الدین آشنا  گفت ذی نفع ها نمی گذارند وعده‌هایش را اجرایی کند و البته ایشان پافشاری هم نکرد.

این نماینده سابق مجلس در همین راستا از چینش کابینه در دولت دوم حسن روحانی انتقاد کرد. وی سپس ادامه داد: چرا حصر تمام نمی شود؟ چون تمام شدن حصر یعنی بسیاری از مردم احساس پیروزی می کنند و  این احساس برای برخی ها مخاطره آمیز است؛ پس نباید اتفاق بیافتد .

نعیمی پور به مسئولین کشور خاطرنشان کرد: باید مسیری برویم که مردم سرنوشت خود را تعیین‌کنند در این صورت است که نظر مردم در همه جا مهم می شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در بخش پایانی صحبت‌هایش اظهار کرد: در  مسیر پیشرفت ناامیدی هیچ جایگاهی ندارد . باید امیدوار باشیم . تا مشروطیت رعیت‌ها بودند بعد از مشروطیت مردم حساب شدند؛ بعد رضاخان آمد و البته حالا همه چیز با زمان رضاخان تفاوت دارد.

وی ادامه داد: تصور من این است مردم سالاری در این روز با زمان رضا خان‌تفاوت اساسی کرده است؛ مثلا امروزه سوال کردن ملکه ذهن مردم شده است.

وی همچنین گفت: اصلاح طلبان اگر می خواهند همچنان رابطه شان با مردم بر قرار باشد و خاتمی به مردم بگوید بیاید و مردم هم بیایند نباید با روش گذشته پیش بروند.

قبل از اینکه دیر شود اصلاح طلبان به مردم پاسخ گو باشند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.