در واقع آن چه روی آنتن رفت نشان داد رویکرد برنامه در حد همان سوالات معمولی خواهد بود که نه روند برنامه را به چالش می‌کشاند و نه از اتفاقات اخیر درباره صدور مجوز و جنجال‌ آلبوم های موسیقایی، کنسرت خواننده‌های خارجی در جزیره کیش و کنسرت خیابانی صحبتی به میان می‌آید.

ذوق زدگی ناشی از حضور مدیر کل دفتر موسیقی در برنامه «شب‌های هنر» و اقرار چندباره آن توسط رضا مهدوی مجری برنامه، روند کسالت بار برنامه را بیشتر می‌کرد و گاه خرده تلاش‌های مانی جعفرزاده که خود مهمان این قسمت بود، برنامه را به مسیر اصلی خود هدایت می‌کرد. بودجه ده میلیارد تومانی دفتر موسیقی و این که موسیقی هم اکنون از سینما گردش مالی بیشتری دارد و برآورد گردش مالی این بازار حدود ۴۰۰ میلیارد تومان در سال است تنها عایدی مخاطب از این برنامه حدودا یک ساعت و ۱۵ دقیقه‌ای بود.

جالب این که چند ساعت پیش از این برنامه، گفت‌وگوی مفصلی با علی ترابی در یکی از سایت‌های خبری درباره چگونگی صدور مجوز آهنگ‌های بی‌کلام منتشر شده بود. اگرچه پیامک‌های خوانده شده در برنامه چنین بود که « خیلی تشکر می‌کنیم که آقای ترابی را به برنامه دعوت کردید و او پذیرفت» یا «فکر نمی‌کردیم مدیر دفتر موسیقی به برنامه بیاید و نظرات‌مان را بشنود» اما معتقدیم این برنامه می‌توانست با رویکرد جدی‌تر و چالش برانگیزتری روی آنتن برود، دامنه توانایی‌های دفتر موسیقی را به نمایش بگذارد و در آن از توضیح واضحات خودداری شود چرا که از قضا، جای مدیرانی مانند مدیر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در چنین برنامه‌هایی و برای پاسخ گویی به سوال‌ها در حوزه موسیقی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.