هیل گزارش داد، راب منینگ، سخنگوی پنتاگون به خبرنگاران گفت: در این مسئله، تمام نشانه‌ها مبنی بر این است که ژنرال دانفورد دوره خدمت خود را به طور کامل به پایان می‌رساند.

منینگ همچنین افزود که "هیچ نگرانی" مبنی بر اینکه اعلام جایگزین دانفورد توسط ترامپ او را یک رئیس "علیل و ناتوان" میکند، وجود ندارد.

ترامپ روز شنبه با پیامی در تویتتر خود ژنرال "مارک میلی" را کاندید جایگاه رئیس جدید ستاد مشترک ارتش مشترک آمریکا اعلام کرد.

ترامپ در تویت دوم خود افزود: از هر دوی این مردان فوق‌العاده به خاطر خدماتشان به کشورمان سپاسگزارم. تاریخ انتقال مسئولیت بعداً مشخص خواهد شد.

باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا دانفورد و ژنرال "پل جی سلوا" معاون ستاد مشترک ارتش آمریکا را سال ۲۰۱۵ در این سمت‌ها منصوب کرد و ترامپ سال میلادی گذشته فعالیت آنها را برای بار دوم تمدید کرد.

دانفورد که دوران خدمتش به صورت رسمی در سپتامبر ۲۰۱۹ به پایان می‌رسد، به عنوان مشاور عالی نظامی ترامپ فعالیت می‌کند.

منقدان همچنین نگرانی خود را در این باره اعلام کردند و گفتند که در راستای اعلام جانشنین دانفورد، ترامپ نقش این ژنرال چهار ستاره را در ورود استراتژی آمریکا به خاورمیانه و پرخاشگری چین و روسیه کاهش داده است.

اخبار انتصاب میلی در حین جا به جایی وسیعی در مقامات عالی و کابینه ترامپ منتشر شد.

ترامپ هفته گذشته اعلام کرد که "ویلیام بار" را که در دوره ریاست جمهوری جورج اچ دبیلو بوش دادستان کل آمریکا بود می‌خواهد به همان سمت در دولتش و هدر ناوئرت را به عنوان سفیر جدید آمریکا در سازمان ملل متحد منصوب کند.

همچنین شنبه گزارش شد که جان کلی، رئیس دفتر ترامپ سمت خود را تا پایان سال (۲۰۱۸) ترک می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.