مراسم تشییع پیکر احمدرضا دالوند پژوهشگر و هنرمند پیشکسوت صبح سه‌شنبه ۲۰ آذر با حضور جمعی از اهالی هنرهای تجسمی و روزنامه نگاران در خانه هنرمندان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سیروس علی‌نژاد که سابقه همکاری با دالوند را در مجله آدینه داشت، ضمن بیان خاطره‌ای، متنی را که برای او نوشته بود برای حضار خواند.

سپس فریدون صدیقی روزنامه نگار پیشکسوت درباره این هنرمند بیان کرد: «دالوند همچون تمام هنرمندان غیرمنتظره و غیرقابل پیش بینی بود، تصاویر او معنابخش بود و نگاه دل‌نشین و گفت‌وگوی امیدوارکننده داشت. دالوند هنوز نمرده است و ما و دانش آموخته های او هستیم.»

در ادامه فرزاد ادیبی به نمایندگی از انجمن طراحان گرافیک ضمن اشاره به آثار تاثیرگذار او، بیان کرد: «هر زمان که کاری از او می بینم یاد تصویرسازان بزرگ عرصه مطبوعات می‌افتم. او در نوشتن، نقد و تصویرسازی بسیار تاثیرگذار بود.»

حبیب‌الله صادقی نقاش پیشکسوت نیز، بزرگ ترین ویژگی دالوند را فتوت و جامع نگری دانست و توضیح داد: «او متعلق به همه و بسیار دغدغه‌مند بود، دالوند یک سمفونی بزرگ بود.»

در ادامه آبی دالوند دختر این هنرمند نیز ضمن یادآوری خاطره‌ای درباره نامش، گفت: «هیچ وقت گمان نمی‌کردم که ماه آذر که تولدم هست یادآور غم‌انگیزترین خاطره برایم باشد، پدرم بیماری قلبی داشت و با وجود بیماری اما بعد از آنکه دیابت گرفت سراشیبی عجیبی شروع شد که هنوز نمی‌دانم چرا اتفاق افتاد. همه شما از یک نسل هستید و باید درمان‌تان را جدی بگیرید چرا که یک سهل‌انگاری کوچک می‌تواند آسیب‌رسان باشد.»

در پایان این مراسم پیکر مرحوم احمدرضا دالوند به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) بدرقه شد.

 کامبیز درم‌بخش، سید محمد مجتبی حسینی (معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد)، هادی مظفری (مدیر دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد)، علی‌محمد زارع (سرپرست موزه هنرهای معاصر)، امین مؤیدی، محمدعلی بنی‌اسدی، عباس عبدی، ایرج اسکندری و حسن نمکدوست از جمله چهره های حاضر در این مراسم بودند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.