احد وظیفه در این باره گفت: طی امروز و فردا (۲۱ و ۲۲ آذر ماه) در غالب مناطق کشور جوی آرام خواهد بود.

وی تاکید کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، امروز (۲۱ آذر ماه) در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به دلیل افزایش غلظت آلاینده‌ها، کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: طی امروز (۲۱ آذرماه) تا ظهر روز فردا (۲۲ آذر ماه) وزش باد شدید جنوبی در استان‌های گیلان و اردبیل سبب افزایش نسبی دما در این استان‌ها خواهد شد.

به گفته وظیفه با عبور امواج تراز میانی جو از شمال غرب کشور، امروز(۲۱ آذرماه) در مناطقی از آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی همچنین فردا (۲۲ آذرماه) در برخی ازنقاط آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی ، اردبیل، گیلان، غرب کردستان و شمال زنجان بارش باران، وزش باد نسبتا شدید و در نقاط کوهستانی و سردسیر بارش برف پیش‌بینی ‌می‌شود.

وی افزود: پس فردا (۲۳ آذر ماه) بارش به صورت باران و برف برای مناطقی از شمال غرب کشور و باران برای استان‌های گیلان، مازندران و گلستان پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه همچنین اظهار کرد: امروز و فردا (۲۱ و ۲۲ آذرماه) نواحی مرکزی و غربی دریای خزر و امروز دریای عمان و شرق خلیج فارس مواجه خواهد بود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به شرایط جوی تهران طی دو روز آینده، گفت‌: آسمان تهران فردا و پس فردا (۲۲ و ۲۳ آذر ماه) صاف همراه با وزش باد با بیشترین و کمترین دمای ۱۵ و ۵ و ۱۴ و ۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.