عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره انتخاب استانداران جدید اظهارداشت: قطعا همه استانداران باید همسو با دولت باشند و از سوی دیگر خود دولت به آنان رأی می دهد و اگر همسو نباشند، قطعا رأی اعتماد نمی گیرند.

وی درباره استانی شدن اعطای یارانه ها گفت: در لایحه بودجه حکمی گذاشته اند مبنی بر اینکه استان ها سه دهک از کسانی را که یارانه دریافت می کنند، با کمک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شناسایی کرده و کاهش دهند.

وزیر کشور افزود: در صورتی که این مسئله محقق شود، منابع و مبالغ ناشی از آن را می توان در پروژه های عمرانی، تملک دارایی های سرمایه ای و واحدهای تولیدی و کمک به طبقات و اقشار مورد نیاز هزینه کرد.

رحمانی فضلی بیان کرد: این مسئله به عنوان پیشنهاد به مجلس ارائه می شود و اگر مجلس بپذیرد، ما در استان ها آمادگی داریم که با کمک همه دستگاه های اجرایی، این مسئله را انجام دهیم.

وی درباره حادثه تروریستی چابهار تصریح کرد: بارها درباره این مسئله به ویژه در شورای تأمین و شورای امنیت بحث شده است.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران متولی امنیت در آن منطقه است و تلاش می کند که با پیگیری های جدی که تا این لحظه هم به سرنخ هایی رسیده اند، عوامل و مسببان این حادثه را شناسایی و با آنها برخورد کنند.

رحمانی فضلی گفت: از سوی دیگر تلاش بر این است که ما با اقداماتی که در آن منطقه صورت می گیرد، صیانت از نیروهای امنیتی، مردم و امنیت آن مناطق را در دستور داشته باشیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.