تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد «یووال اشتاینیتز» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی در آغاز ماه نوامبر (ماه گذشته میلادی) با « رائد ابو سعود» وزیر آب اردن به صورت محرمانه دیدار کرده است.

این دیدار در «جسر النبی» انجام شده، پلی که کرانه باختری را به اردن متصل می‌کند.

اشتاینیتز اعلام کرد این نشست با موافقت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برگزار شده و تلاشی برای دستیابی به راه‌حل بحران به وجود آمده میان کشورهای اطراف «قناة البحرین» (کانال بحرین) است.

کانال دو تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد یک هیأت ارشد اردنی نیز به فلسطین اشغالی وارد شده‌اند تا خواستار افزایش آب شیرینی باشند که تل‌آویو بر اساس همین طرح به اردن تحویل می‌دهد.

بر اساس تحقیقی که «مرکز پژوهش‌های امنیت داخلی» رژیم صهیونیستی از «عودید عیران» سفیر سابق این رژیم در اردن منتشر کرده؛ تل‌آویو چهارمین طرفی است که بیشترین سود را از طرح کانال بحرین می‌برد و به تنهایی از ۵۰ درصد از آب‌های شیرین حاصل از این طرح بهره خواهد برد و مابقی بین اردن و تشکیلات خودگردان تقسیم خواهد شد.

پس از امضای توافق صلح میان اردن و رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۹۴، مسئولان اردنی به فکر ایجاد کانال آبی افتادند که بحرالمیت را به دریای سرخ متصل کند. در سال ۲۰۰۲ دو دولت اردن و رژیم صهیونیستی طی کنفرانسی در آفریقای جنوبی از پروژه کانال بحرین سخن گفتند.

در سال ۲۰۰۵ اردن، رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان توافقی برای ایجاد این کانال امضا کردند و مرحله اول پروژه مذکور در ۲۰۱۵ آغاز شد.

بر اساس گزارش‌ها،  طرح کانال بحرین ، انتقال آب از دریای سرخ به بحرالمیت (دریای مرده) از طریق یک لوله در امتداد ۲۰۰ کیلومتر را برای حل مشکل کم آبی مطرح می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.