به گزارش  آسوشیتدپرس، ماکرون روز جمعه اعلام کرد که توافق برگزیت به هیچ عنوان مورد مذاکره مجدد قرار نخواهد گرفت و اینک نوبت پارلمان انگلیس است تا تصمیم بعدی را اتخاذ کند.

وی که پس از اجلاس رهبران اروپایی و یک دیدار دوجانبه با ترزا می نخست وزیر انگلیس سخن می گفت، تاکید کرد که تنها "یک توافق برگزیت در کار خواهد بود."

ماکرون افزود: «ما نمی توانیم دوباره درباره این توافق مذاکره کنیم.» وی افرود: حالا نوبت پارلمان انگلیس است که در مورد پذیرش یا رد این توافق تصمیم گیری کند.

رئیس جمهور فرانسه افزود: رهبران کشورهای اروپایی علاقه مند هستند تا درباره توافق برگزیت شفاف سازی و بحث کنند. او گفت شرکت کنندگان در اجلاس روز جمعه تلاش کردند تا "تخیلات" مربوط به مرزهای ایرلند در توافق برگزیت را ازبین ببرند.

روز جمعه آخرین جلسه شورای اروپایی در سال ۲۰۱۸ میلادی با حمایت همه جانبه رهبران اروپایی از توافقنامه برگزیت بین دولت بریتانیا و اتحادیه اروپا به کار خود پایان داد.

رهبران اروپایی از ترزا می خواستند تا آنجا که در توان دارد برای تصویب توافق نامه فعلی برگزیت تلاش کند تا این توافق نامه بتواند در پارلمان انگلیس رای بیاورد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.