محمود واعظی عصر جمعه در دیدار با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری این کشور گزارشی از دیدارها و رایزنی‌های خود با مسئولان عالی رتبه ترکیه و توافقات انجام شده برای سفر آتی دکتر روحانی به این کشور و برگزاری پنجمین نشست شورای عالی همکاری‌های راهبردی ایران و ترکیه ارائه کرد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران آماده توسعه همه جانبه روابط و همکاری‌ها با ترکیه به عنوان کشوری همسایه، دوست و برادر است، به سابقه روابط دوستانه و تاریخی دو ملت اشاره کرد و گفت: هیچ مانع و محدودیتی در مسیر گسترش روابط در بخش‌های مختلف به ویژه مناسبات تجاری و اقتصادی با ترکیه قائل نیستیم.

رئیس دفتر رئیس جمهوری دوستی، تفاهم و اشتراک نظر رؤسای جمهور ایران و ترکیه در موضوعات و مسائل گوناگون دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی را عاملی مهم در گسترش مناسبات و همکاری‌های دو کشور دانست و بر ضرورت تلاش برای تسریع در اجرای توافقات فی‌مابین و تسهیل همکاری فعالان اقتصادی دو کشور تاکید کرد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از روند روابط و تلاش مسئولان دو کشور در راستای اجرای توافقات و برنامه‌های مشترک در بخش‌های مختلف، سفر آتی رئیس جمهوری ایران به ترکیه و برگزاری پنجمین نشست شورای عالی همکاری‌های راهبردی ایران و ترکیه را فرصتی مغتنم برای توسعه و تحکیم مناسبات تهران-آنکارا عنوان کرد.

رئیس جمهوری ترکیه با اشاره به ضرورت تلاش برای تقویت همکاری‌ها و حمایت از فعالان اقتصادی دو کشور، افزود: توسعه روابط با ایران برای ترکیه اهمیتی راهبردی دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.