مایکل کوهن، وکیل سابق رئیس جمهور آمریکا به شبکه خبری ای‌بی‌سی گفت که ترامپ نگران علنی شدن ادعاهای این دو زن در آن زمان و تاثیر آن بر نتیجه انتخابات بود.

مایکل کوهن اخیراً به سه سال زندان محکوم شد. مهم‌ترین اتهام‌های کوهن به انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ مربوط می‌شود. گفته شده که او در جریان مبارزات انتخاباتی به دو زنی که مدعی داشتن رابطه جنسی با دونالد ترامپ شده بودند، به نمایندگی از ترامپ پول پرداخت کرده تا این دو زن سکوت کنند.

ترامپ روز گذشته با انتشار توییتی گفت که او هرگز از کوهن نخواسته قانون را نقض کند. او نوشت: من هرگز از کوهن نخواستم که قانون را نقض کند. او وکیل بود و باید قانون را بلد باشد. به این می‌گویند توصیه وکیل و اگر وکیل اشتباه کند، مسئولیت سنگینی دارد. به همین دلیل است که پول می‌گیرند.

با این حال حکم سه سال زندان نشان می‌دهد تخلفاتی که در ستاد تبلیغاتی دونالد ترامپ در جریان انتخابات سال ۲۰۱۶ رخ داده، تا چه اندازه جدی است. او که ٥٢ سال دارد تا کمتر از دو ماه دیگر باید خود را به زندان معرفی کند.

مایکل کوهن تعهد کرده که همچنان با بازرس ویژه رابرت مولر همکاری کند که درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری گذشته آمریکا تحقیق می‌کند.

او به اتهام دروغ‌گفتن به کنگره، نقض قوانین مالی انتخاباتی و فرار از مالیات اعتراف کرده و دو میلیون دلار هم جریمه مالی شده است.

او اولین فرد از حلقه افراد نزدیک به دونالد ترامپ است که در نتیجه تحقیقات بازرس مولر به زندان افتاده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.