خالد جارالله، معاون وزیر خارجه کویت در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره رویکرد قطر در مورد آشتی اظهار کرد: مشارکت قطر در نشست سران کشورهای عرب حوزه خلیج فارس مورد استقبال تمامی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس قرار گرفت، فضای نشست ریاض مثبت بوده و حامل نشانه‌هایی برای مهار اختلافات منطقه در آینده است.‌

روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی نوشت:‌معاون وزیر خارجه کویت ضمن تکذیب این مساله که قطر به مساله برقراری آشتی در منطقه خلیج فارس پشت کرده است، تاکید کرد، دوحه پل‌های بازگشت به روند آشتی را تخریب نکرده و هرگز آنها را نابود نخواهد کرد.

به نوشته این روزنامه، تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در نشست سران کشورهای عربی خلیج فارس که یکشنبه در ریاض برگزار شد، حضور نداشت و سلطان المریخی، وزیر مشاور در امور خارجه قطر ریاست هیات این کشور را بر عهده داشت.

امیر قطر روز شنبه در سخنرانی که در افتتاحیه هجدهمین کنفرانس دوحه داشت، تاکید کرد که موضعگیری کشورش در مورد بحران منطقه خلیج فارس با دوحه تغییر نکرده است.

آل ثانی در ادامه بر لزوم لغو محاصره اعمال شده بر قطر و حل مشکلات از راه گفتگو و دخالت نکردن در امور داخلی دیگر کشورها تاکید کرد.

امیر قطر اظهار کرد: سرکوب، ظلم، معیارهای دوگانه و نقض حقوق بشر به تهدیدی برای امنیت انسانی تبدیل شده‌اند.

محمد بن عبد الرحمان، وزیر خارجه قطر نیز تشکیل دوباره ائتلافی از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس با تکیه به شورای همکاری را به دلیل بحرانی که در روابط این کشورها از ۱۸ ماه قبل به وجود آمده، خواستار شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.