بهرام پارسایی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی جلسه علنی امروز مجلس در تذکری به هیات رییسه مجلس و هیات نظارت بر رفتار نمایندگان با استناد به بند ۱۱ماده ۲۲ بیان کرد: یکی از وظایف هیات رییسه حفظ شأن و منزلت مجلس و دفاع از حقوق و جایگاه نمایندگان است، اخیرا یکی از همکاران به خود اجازه داده است و ۵۰ درصد مجلس را برانداز خطاب کرده است، موضع گیری هیات رییسه و هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در این خصوص چیست؟

وی افزود: ایشان سخنگوی نظام هستند یا شاقول تشخیص مخالف و موافق نظام؟ طبق قانون کسانی برانداز هستند که اقدام مسلحانه علیه نظام داشته باشند، شاخص این همکار مخالف یا موافق بودن نسبت به نظر خود ایشان است، توهم خود نظام پنداری صدای مخالف را خفه می‌کند، صدای مخالف را باید شنید، اینگونه برخوردها به معنی دفاع از نظام نیست بلکه به معنی حمایت از مخالفین نظام و تقویت مواضع براندازان نظام است.

پارسایی ادامه داد: این ۵۰ درصد مدنظر ایشان علاوه بر نظام به این مردم و خاک و این سرزمین پایبند هستند، ایشان در دفاع از ملیت و نظام ایران کاسه داغ‌تر از آش شده‌اند، هیات نظارت بر رفتار نمایندگان جلوی این صحبت‌های بی‌دلیل را بگیرد، قوه قضاییه همانگونه که از آقای ظریف سند خواستند، ایشان هم سندی ارائه کنند تا به آن رسیدگی شود.

وی اضافه کرد: موضوع دیگر در خصوص زندانیان و اعتصاب غذای آنها است؛ یکی از زندانیان در چند روز گذشته جان خود را از دست داد، به مراقبت ویژه از زندانیان و نظارت بر سلامت آن ها توجه شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.