عبدالرضا رحمانی فضلی در همایش روز ملی حمل و نقل با بیان اینکه ترافیک هزینه‌های زیست محیطی و اجتماعی و ... بسیاری دارد، گفت: روزانه حدود ۸۵ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌شود، البته در برخی موارد میزان به ۱۰۰ میلیون لیتر نیز رسیده است که نسبت به شاخص بین‌المللی رقم بسیار بالایی است همچنین میزان هزینه‌های برطرف شدن آلودگی هوا و تاثیرات آن بر سلامت مردم بسیار بالاست. ترافیک بخشی از جریان زندگی است و نقش مهمی در جریان زندگی مردم دارد اما باید بتوانیم هزینه‌های آن را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه وزارت کشور توانسته هماهنگی خوبی بین دستگاه‌های مختلف ایجاد کند، گفت: تاکنون سفارش خرید ۲۰۰۰ واگن در یک نوبت و در نوبت دیگر ۳۵۰ واگن داده شده است، خوشبختانه در این دولت کمیسیون کلانشهرها تشکیل شده و به موضوعات حمل و نقل ریلی و معاینه فنی به خوبی پرداخته شده است، اما معتقدم این روند باید شتاب بیشتری بگیرد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه قرار بود از محل هدفمندی یارانه ها در حوزه تولید و حمل و نقل استفاده شود، گفت: در بحث هدفمندی یارانه ها مقرر شده بود از محل درآمد یارانه ها برای حمل و نقل و تولید استفاده شود اما متاسفانه در مسیر کار به دلیل اینکه مجبور شدیم یارانه‌ها را به همه افراد پرداخت کنیم، این رقم کم شد و در ادامه مسیر از محل درآمد یارانه ها که برای تولید  و حمل و نقل در نظر گرفته شده بود، برای پرداخت یارانه‌ها برداشت شد، متاسفانه دولت تدبیر و امید نیز درگیر همین موضوع شده و امکان کاهش یارانه ها اصلا وجود نداشت البته دو سه بار تلاش هایی انجام شد اما این امر محقق نشد.

وی با بیان اینکه از استان‌ها خواستیم با همکاری مردم و شهرداری ها این منابع را صرف تولید گسترش حمل و نقل و معیشت افراد محروم کنند، گفت: در لایحه بودجه سال ۹۸ پیش‌بینی کردیم، استانداری‌ها، یارانه ۳ دهک را حذف و از محل آن در جهت توسعه حمل و نقل تولید و معیشت افراد بی‌بضاعت استفاده کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.