لیز آن ساندرز، تحلیلگر و استراتژیست ارشد فعال در حوزه سرمایه‌گذاری با اشاره به چند موضوع مختلف بعنوان دلایل اصلی رکود اقتصادی در آمریکا خاطرنشان کرد که به احتمال بسیار زیادی اقتصاد ایالات متحده آمریکا به سمت و سوی رکود و افت بازدهی در بنگاه‌های اقتصادی پیش خواهد رفت که البته این مساله به شرایط مختلفی که ممکن در سال ۲۰۱۹ میلادی بوجود بیاید، بستگی خواهد داشت.

وی در ادامه گفت: به هرحال وضعیت تجارت و چشم انداز اقتصاد جهانی در وضعیت سال آینده اقتصاد آمریکا تعیین کننده به شمار خواهد آمد.

وی اشاره کرد که بی‌ثباتی بازارهای مالی در هفته‌های اخیر، افت ۱۰ درصدی میانگین صنعتی سهام داوجونز در دو ماه گذشته، تشدید نگرانی سرمایه گذاران برای چشم انداز رشد اقتصاد جهانی، احتمال تداوم جنگ تجاری میان چین و آمریکا، احتمال افزایش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی (فدرال رزرو) ایالات متحده و همچنین نحوه خروج انگلستان از اتحادیه اروپا (بریگزیت) همگی از عوامل مهمی هستند که وضعیت نامعلوم و نامشخصی را برای آینده اقتصاد جهان از جمله ایالات متحده آمریکا به تصویر کشیده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در جریان برگزاری نشست گروه ۲۰ با یکدیگر ملاقات کردند و بر سر جنگ تجاری میان این دو کشور به بحث و گفت‌وگو پرداختند تا بتوانند در مدت آتش بس سه ماهه و موقتی خود به توافقی برای کاهش و توقف روند افزایش تعرفه های گمرکی و واردات محصولات دست یابند و بدین ترتیب جنگ تجاری میان این دو کشور به پایان برسد.

بر اساس گزارش CNBC، وی در پایان سخنانش تاکید کرد که توافق چین و آمریکا بر سر پایان جنگ تجاری می‌تواند عامل کلید و بسیار تعیین کننده‌ در رکود اقتصادی باشد. اما به طور کلی پیش‌بینی می‌شود که میزان درآمد شرکت‌های بزرگ و به دنبال آن دولت‌های مختلف در جهان از جمله آمریکا بسیار کاهش یافته و بنابراین از رکود اقتصادی محتمل‌تر باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.