محمدرضا عارف روز دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه استاندار تهران با بیان اینکه قانون منع به کارگیری مجدد بازنشستگان از دستاوردهای ارزشمند مجلس دهم است افزود: پوست اندازی نظام مدیریتی کشور با جابه جایی مدیران دولتی آغاز شد و از این پس شادابی مورد نیاز این حوزه را شاهد خواهیم بود.

عارف اظهار داشت: با تمام مزایایی که اجرای این قانون داشت اما موجب کنار گذاشته شدن افرادی همچون محمدحسین مقیمی استاندار سابق تهران شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی یکی از ویژگی های تهران را وجود شاخص های توسعه نامتوازن در آن برشمرد و تاکید کرد: استان تهران فقط شهر تهران نیست همانگونه که پایتخت فقط مناطق بالای خیابان انقلاب نیست.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۳۵ درصد مدارس استان تهران فرسوده محسوب می شوند و بسیاری از مدارس دیگر هم نیازمند بازسازی هستند ادامه داد: بافت فرسوده، بحران آب، حاشیه نشینی و آسیب های اجتماعی از مسائل و چالش های جدی پیش روی این استان هستند که رفع و حل آنها نیازمند پیگیری جدی است.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی به تشکیل مجمع نمایندگان امید در مجلس برای پیگیری رفع مشکلات پایتخت اشاره کرد و گفت: ۵۱ نماینده در این مجمع حضور دارند و با جدیت و همراه با مسئولان استانی و شهری مشکلات را پیگیری می کنند.

مسئولیت استانداری تهران از ۲۶ آبان سال جاری با کناره گیری محمدحسین مقیمی بر اساس قانون منع بکارگیری بازنشستگان که از سوی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، به شکرالله حسن بیگی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی این نهاد به صورت سرپرستی واگذار شده بود.

انوشیروان محسنی بندپی که پیش از آن ریاست سازمان بهزیستی را برعهده داشت از اواخر آبان امسال به دنبال درگذشت سید محمدتقی نوربخش مدیرعامل وقت سازمان تامین اجتماعی، سرپرستی این سازمان را نیز برعهده گرفته بود و از ۲۱ آذر با رای اعتماد هیات دولت به عنوان استاندار تهران معرفی شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.