السومریه نیوز گزارش داد، "حامد الموسوی" نماینده ائتلاف "البناء" امروز دوشنبه گفت که عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر آشکارا اعلام کرده که آماده حضور در پارلمان بدون تضمین رسیدن نشست پارلمان به حد نصاب نیست.

وی افزود: عبدالمهدی می‌خواهد به همه فراکسیون‌های سیاسی این پیام را دهد که او نخست‌وزیر قوی و قاطع است و اجازه نمی‌دهد دیگران اراده او را در هم شکنند.

الموسوی گفت: عبدالمهدی به دنبال تضمین به حد نصاب رسیدن نشست پارلمان چه در صورت توافق ائتلاف البناء و الإصلاح و چه در صورت عدم توافق این دو ائتلاف بر سر نامزدها است.

این نماینده پارلمان عراق تاکید کرد که انتخاب وزیر برای دو وزارتخانه دفاع و کشور مشکلی است که در دولت‌های قبلی نیز وجود داشته و نیازمند گفت‌وگوی فشرده و عمیق است.

وی افزود: عبدالمهدی گرچه اوضاع خیلی خوبی ندارد اما قصد دارد که به تلاش خود برای تکمیل کابینه طی این هفته ادامه دهد.

فراکسیون‌های دو ائتلاف الإصلاح و الإعمار نشست پارلمان را که روز سه شنبه چهارم نوامبر برای تکمیل کابینه برگزار شده بود تحریم کردند.

پارلمان عراق در نشست روز چهارشنبه دوم آبان به عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق و ۱۴ وزیر پیشنهادی کابینه او رأی اعتماد داد.

این در حالی است که معرفی وزیر برای وزارت کشور، دادگستری، برنامه‌ریزی، آموزش عالی، آموزش و پرورش، وزارت مهاجرت، و وزارت فرهنگ به تعویق افتاده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.