هیأت دولت در جلسه عصر یکشنبه (۲۵ آذرماه) به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری، با واگذاری شرکت های فرهنگی – ورزشی استقلال و پرسپولیس موافقت کرد.

در همین رابطه دیروز(دوشنبه - ۲۶ آذرماه) سازمان خصوصی سازی در فراخوانی اعلام کرد، واگذاری سهام این دو باشگاه را در دستور کار خود قرار داده است.

در فراخوان این سازمان آمده است: با توجه به ابعاد اجتماعی و فرهنگی دو باشگاه استقلال و پرسولیس و حساسیت‌های موجود درخصوص واگذاری آنها و ضرورت توجه به نقطه نظرها، تجربه ها، مستندها و تحقیقات انجام شده در این زمینه، از همه صاحبنظران، استادان و دانشگاهیان، علاقه مندان و خبرگان باشگاه های یاد شده دعوت می شود پیشنهادها، مطالعات و مستندهای خود را در قالب گزارش یا مقاله، فایل الکترونیکی، فایل صوتی، مکتوب و ... درخصوص چگونگی آماده‌سازی، قیمت‌گذاری، روش واگذاری و نظارت پس از واگذاری این دو باشگاه از طریق آدرس الکترونیکی sorkhabi@ipo.ir به این سازمان ارسال و یا با شماره تلفن ۱۹-۸۸۰۸۹۹۰۱ داخلی ۲۶۲۴ تماس بگیرند.

** تامین مالی و حل مشکلات دو باشگاه با تعاونی شدن

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از تارنمای اتاق تعاون ایران، عضو هیات رئیسه و دبیرکل اتاق تعاون ایران گفت: پیشنهاد تشکیل ۲ تعاونی بزرگ سهام به نام های شرکت تعاونی سهام عام پرسپولیس ایرانیان و شرکت تعاونی سهامی عام استقلال ایرانیان آماده شده که با سهامداری حداکثری مردم و همه علاقمندان در سراسر کشور تشکیل می شود.

ماشاالله عظیمی افزود: نگاهی به فعالیت باشگاه های بزرگ دنیا نیز موید این امر است که بنیادی تعاونی و مردمی دارند.

وی به شفافیت مالی تعاون در اقتصاد اشاره کرد و گفت: شرکت تعاونی ها با توجه به کثرت و تنوع سهامداران، از شفافیت اقتصادی بالایی بهره مند بوده و پیشنهادهای مورد نظر، همه جنبه های تجاری سازی، غنی سازی فرهنگی و برندینگ دیده شده است.

عضو هیات رئیسه اتاق تعاون ایران با تاکید بر فراهم بودن زمینه مشارکت آحاد مردم اعم از ورزشکاران، پیشکسوتان، علاقمندان و همه آنهایی که می خواهند در تیم محبوبشان سرمایه گذاری کنند، افزود: بخش تعاون با محوریت اتاق تعاون در هفته آینده پیشنهادهایی را به وزارت اقتصاد ارائه می کند.

عظیمی گفت: با تعاونی شدن این باشگاه ها، می‌توان به سازماندهی، تامین مالی و حل مشکلات این تیم ها امیدوار بود.

وی با تشریح پیشنهادهای اتاق تعاون، افزود: در طرح مورد نظر اتاق تعاون، روش های نوین و متنوع ترکیبی تامین مالی و ابزارهای نوین و سنتی تامین مالی دیده شده است.

به گفته عظیمی، در آینده نزدیک اتاق تعاون ایران در راستای گسترش فرهنگ تعاون، پیشنهادهای دیگری نیز به وزارت اقتصاد ارائه می کند.

وی ادامه داد: بخش تعاون این آمادگی را دارد درخصوص شرکت های بزرگی که دچار مشکل اند و باری بر دوش دولت محسوب می شوند، در قالب ایجاد شرکت تعاونی سهامی عام، ورود کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.