خبرگزاری فرانسه نوشت، بر اساس آمار ارائه شده توسط مراکز مدیریت و پیشگیری بیماری (CDC) وابسته به وزارت بهداشت آمریکا، حدود ۴۰ هزار نفر در سال گذشته در این کشور با اسلحه کشته شده‌اند که حدود ۲۴ هزار مورد از آن‌ها خودکشی بوده است.

بر اساس این آمار، ۳۹ هزار و ۷۷۳ نفر در سال ۲۰۱۷ میلادی با سلاح گرم در آمریکا جان خود را از دست داده اند که در مقایسه با سال ۱۹۹۹ میلادی، ۱۰ هزار نفر به این تعداد افزوده شده است.

این بالاترین میزان ثبت شده مرگ بر اثر سلاح گرم دستکم از آغاز جمع‌آوری داده‌ها در سال ۱۹۷۹ بوده است.

این آمار نشان می دهد، از مجموع کل آمار جانباختگان بوسیله سلاح گرم در آمریکا در سال گذشته، ۲۳ هزار و ۸۵۴ هزار نفر خودکشی کرده اند که این رقم افزایشی حدود ۷ هزاری نفری را در مقایسه با سال ۱۹۹۹ نشان می‌دهد.

بر اساس تحقیقاتی که در ژنو انجام شده است، ۴۶ درصد سلاح‌های گرم جهان در مالکیت شهروندان آمریکایی است.

در سال های اخیر بحث های فراوانی بر سر اصلاح قانون کنترل سلاح در آمریکا مطرح شده است که عمدتا به دلیل مخالف &#۳۹;انجمن ملی سلاح&#۳۹; آمریکا بی نتیجه مانده است.

رکورد شکنی کشته ها در آمریکا بر اثر سلاح در سال ۲۰۱۷ در حالیست که موسسه صلح استکهلم نیز در گزارشی آمریکا را بزرگترین فروشنده سلاح در سال ۲۰۱۷ معرفی کرد.

موسسه تحقیقات بین‌المللی صلح در استکهلم (Sipri)، در گزارشی اعلام کرد که آمریکا در سال گذشته میلادی (۲۰۱۷) بزرگترین فروشنده سلاح در جهان بوده است.

بر اساس آخرین گزارش موسسه تحقیقات بین المللی صلح در استکهلم سوئد که مربوط به فروش سلاح در سال ۲۰۱۷ می باشد، مبلغ کل فروش یکصد شرکت بزرگ تولید سلاح در جهان در سال گذشته، با ۲.۵ درصد افزایش به ۳۹۸.۲ میلیارد دلار افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، میزان فروش سلاح از سال ۲۰۰۲ تاکنون، بیش از ۴۴ درصد افزایش نشان می دهد.

۴۲شرکت آمریکایی که در این لیست قرار دارند با ۲ درصد افزایش در فروش سلاح در سال گذشته، ۵۷ درصد کل فروش سلاح جهان به مبلغ ۲۲۶.۶ میلیارد دلار را به خود اختصاص داده‌اند.

شرکت های روسی ساخت سلاح، سال گذشته و برای نخستین بار از سال ۲۰۰۲، بر شرکت های انگلیسی پیشی گرفتند. شرکت های روسی در کل ۹.۵ درصد کل فروش سلاح در جهان را به خود اختصاص داده‌اند.

این آمار در حالی حکایت از افزایش فروش سلاح از سوی آمریکا به کشورهای مختلف جهان را دارد که واشنگتن مدعی است به دنبال گسترش صلح می باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.