به گزارش یورونیوز، رسانه‌ های کانادا اعلام کردند که چین یک کانادائی تبار دیگر را بازداشت کرده است.

پیش از این ۲ کانادایی به نام‌ های «مایکل کاوریگ» دیپلمات پیشین و «مایکل اسپاور» مشاور بازرگانی به ظن اقدام علیه امنیت چین بازداشت شده بودند.

تا کنون هویت سومین شهروند دستگیر شده منتشر نشده است.

رسانه‌های کانادا در واکنش به انتشار این خبر اعلام کردند که در حال حاضر نمی‌ توان میان این دستگیری و بازداشت «منگ وانژو» ارتباطی پیدا کرد.

گفتنی است که دستگیری «منگ وانژو» مدیر ارشد مالی شرکت هوآوی به اتهام نقض تحریمهای واشنگتن علیه تهران که توسط مقامات دولت کانادا در شهر ونکوور صورت گرفت، با خطر پیچیده تر شدن مناقشه تجاری کنونی میان آمریکا و چین همراه است؛ آنهم در شرایطی که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و «شی جین پینگ» همتای چینی وی شنبه گذشته بر سر یک آتش بس تجاری ۹۰ روزه توافق کردند تا طی این مدت، اختلافات خود را حل و فصل نمایند.

لازم به ذکر است، منگ قرار بود جمعه دو هفته گذشته و پیش از استرداد به آمریکا در دادگاهی در ونکوور حضور یابد. دولت چین خواستار آزادی فوری این تبعه چین شده است و بازداشت وی را «نقض فاحش حقوق بشر» می داند.

روزنامه «گلوب اند مِیل» پیشتر گزارش داد که دولت کانادا مدیر ارشد مالی شرکت فناوری و چندملیتی «هوآوی» را به ظنِ نقض تحریمهای آمریکا علیه ایران و جهت استرداد به دولت آمریکا، در شهر ونکوور بازداشت کرده است.

این روزنامه به نقل از سخنگوی وزارت دادگستری کانادا گزارش داد که «مِنگ وانژو» که یکی از معاونان هیأت مدیره و دختر بنیانگذار این شرکت است، روز یکم دسامبر بازداشت شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.