رویترز گزارش داد، ایالات متحده تحریم های جدیدی را علیه روسیه وضع کرده و فهرست سیاه افرادی را که متهم به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ هستند، گسترش داده است.

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد: تحریم ها علیه شرکت بزرگ آلومینیوم روسیه موسوم به روسال و دو شرکت دیگر متعلق به اولگ دریپاسکا ثروتمند بزرگ روسی لغو می شود ولی خود این شخص همچنان در فهرست تحریم ها باقی خواهد ماند.

این گزارش افزود: تحریم های جدید ۱۵ عضو واحد اطلاعات ارتش روسیه را که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دخالت کرده اند، هدف قرار می دهد. این افراد همچنین متهم به هک کردن وبگاه آژانس جهانی ضد دوپینگ و سایر فعالیت های خرابکارانه در سراسر جهان هستند.

این اقدام پس از آن است که آمریکا در ماه آوریل دریپاسکا را به همراه ۶ ثروتمند بزرگ دیگر روسی تحریم کرده بود. ترامپ در ماه سپتامبر یک فرمان اجرایی را امضا کرده است که بر اساس آن هر کشور یا فردی که قصد دخالت در انتخابات آمریکا را داشته باشند، هدف تحریم قرار خواهد گرفت. این اقدام ترامپ پس از آن صورت گرفت که انتقادات زیادی از عملکرد وی در پرونده دحالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مطرح شد.

در این فهرست نام النا خوسیای نوا دیده می شود که در ماه اکتبر متهم به تلاش برای دخالت در انتخابات میان دوره ای آمریکا شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.