پایگاه اطلاع رسانی کنگره گزارش داد، در حالی که انتظار می رفت بخشی از فعالیت های دولت آمریکا به خاطر پایان یافتن منابع مالی از روز شنبه تعطیل شود، ولی مجلس سنا شب گذشته طرح ۷ هفته ای را برای تامین هزینه های مورد نیاز نهادهای دولتی آمریکا تصویب کرده است.

بر اساس این گزارش، البته این طرح همچنان نیاز به تصویب در مجلس نمایندگان آمریکا دارد و در نهایت باید از سوی ترامپ امضا شود.

سناتورهای جمهوریخواه اعلام کردند که گرچه ترامپ از تصویب این طرح موقتی ناراضی است، ولی برای جلوگیری از تعطیلی فعالیت های دولت آمریکا، آن را امضا خواهد کرد.

بر اساس طرح تصویب شده در سنا، منابع مالی مورد نیاز برای ۲۵ درصد فعالیت های دولت فدرال تا ۷ هفته آینده تامین خواهد شد.

پیش از این نیز ریچارد شلبای رئیس کمیته تخصیص بودجه سنای آمریکا در اظهاراتی تاکید کرده بود: کنگره احتمالا با اتخاذ تدابیری برای تامین منابع مالی مورد نیاز دولت تا فوریه موافقت خواهد کرد.

هنوز شک و تردیدهای زیادی وجود دارد که آیا ترامپ و دموکرات های سنا می توانند بر سر امنیت مرزی و هزینه های دولت فدرال به توافق نهایی دست یابند یا نه.

با توجه به اینکه دموکرات ها از ژانویه کنترل مجلس نمایندگان را در دست خواهند گرفت، ترامپ با چالش های جدی تری روبرو خواهد شد.

کاخ سفید روز سه شنبه درخواست خود مبنی بر اختصاص منابع مالی ۵ میلیارد دلاری برای احداث دیوار مرزی مکزیک را پس گرفته است که این اقدام نشانگر یک عقب نشینی آشکار از سوی دونالد ترامپ از مواضع قبلی خود است.

ترامپ هفته گذشته رسما اعلام کرده بود که از اینکه به خاطر حمایت از اختصاص ۵ میلیارد دلار بودجه مورد نیاز برای ساخت دیوار مکزیک، دولت به تعطیلی کشانده شود، احساس غرور خواهد کرد. این مساله موجب تقویت موضع مذاکراتی دموکرات ها شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.