روزنامه گاردین در گزارشی نوشت: نمایندگان محافظه‌کار مجلس عوام انگلیس خواستار آن شدند که جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر بابت توهین لفظی خود به ترزا می، نخست‌ وزیر این کشور عذرخواهی کند.

در جلسه روز چهارشنبه مجلس عوام انگلیس و هنگام سخنرانی و پرسش‌های ترزا می خطاب به رهبر حزب مخالف دولت،‌ جرمی کوربین در پاسخ کلماتی را زمزمه کرد که بسیاری مدعی شده‌اند عبارت «زن احمق» بوده است.

یورونیوز گزارش داد، ترزا می در جریان بحثی داغ در مجلس جرمی کوربین را خطاب قرار داده و گفت: می‌دانم که فصل کریسمس است و فصل پانتومیم‌، منظورم نمایشی است که ما از سوی حزب کارگر در این مدت شاهد بوده‌ایم!»

وی افزود: من به این آقای محترم می‌گویم: «پشت سرت را نگاه کن،‌ آنها (هم‌حزبی‌هایت) تحت تأثیر تو نیستند و این کشور هم نیست!‌»

ترزا می در انتهای خطابه پرشورش حاضران را خطاب قرار داد گفت: ایشان می‌خواهد [به توافق برگزیت] رأی اعتماد بدهد؟ ... اوه بله، می‌دهد»‌ و بعد نمایندگان حزب مخالف را تحریک کرد که با او همصدا شوند: «اوه،‌ نه، نمی‌دهد!»

گرچه صدای وی در آن هنگام شنیده نمی‌شود اما دوربین‌های حاضر در مجلس به خوبی تصویر لحظه‌ای را که او زیر لبی عبارتی را ادا می‌کند، نشان می‌دهند.

کوربین در تازه‌ترین اظهار نظر خود در این باره گفت از عبارت «زن احمق» درباره نخست وزیر یا هیچ‌کس دیگر استفاده نکرده و افزود آن دسته از اعضای مجلس را که بریگزیت را به پانتومیم تشبیه کرده‌اند «آدم‌های احمق» خوانده است.

سخنگوی کوربین اعلام کرد:‌ وی خانم می را زن احمق نخوانده و من دلیلی برای عذرخواهی نمی‌بینم.

وی همچنین افزود: لب‌خوانی مشکوک است و خود من چنین برداشت کردم که او گفته است «آدم‌های احمق.»

کوربین پیش از این به شدت به توافق ترزا می با اتحادیه اروپا برای انجام بریگزیت تاخته و آن را «حرکتی عمیقا منفی» از سوی نخست‌وزیری «درحال سقوط» توصیف کرده بود.

چند روز گذشته، رهبر حزب کارگر انگلیس ضمن آنکه خواستار برگزاری رای عدم اعتماد به نخست وزیر این کشور در مجلس عوام شد، تاکید کرد: انگلیس با یک بحران قانون اساسی مواجه است و نخست وزیر، معمار و مسبب این بحران محسوب می‌شود.

نخست وزیر انگلیس رای‌گیری در خصوص توافق بریگزیت در اوایل ماه دسامبر سال جاری میلادی را به تعویق انداخت و روز دوشنبه تایید کرد که این رای‌گیری در هفته‌ای که از ۱۴ ژانویه (دوشنبه ۲۴ دی‌ماه) آغاز می‌شود، برگزار خواهد شد.

در واکنش جرمی کوربین گفت، به تعویق انداختن این رای‌گیری تا ماه آتی امری غیرقابل قبول است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.