این فعال توییتری که به انتشار اطلاعاتی از راس هرم قدرت در عربستان معروف بوده و بعضا اظهاراتش درست از آب درمی‌آیند این بار گفته است، محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی بعد از گام‌هایی که برداشته و بعضا هم جنجالی بوده‌اند به رویای همیشگی‌اش یعنی تبدیل شدن به اولین تریلیونر جهان نزدیک شده است. به نظر مبلغ هزار میلیارد دلار مبلغی است که باور کردن و هضمش خیلی دشوار باشد.

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، مجتهد نوشته است، بعد از اعلام بودجه این اطلاعات را در نظر یگیرید مجموع مبالغ مالی چه در حساب‌های داخلی و خارجی چه اموال غیرمنقول و منقول و چه سهام‌ها همه در حساب‌های شخصی بن سلمان هستند که حدود سه تریلیون ریال می‌شوند (یک دلار معادل ۳.۷۵ ریال است) به این ترتیب بن سلمان اندکی مانده تا به ثروت یک تریلیون دلاری برسد و اولین تریلیونر تاریخ شود.

به نظر این مبلغ یعنی یک تریلیون دلار ارزش اموال عربستان به اسم فقط مال دولت عربستان و در نهایت بن سلمان به عنوان رهبر دوفاکتوی این کشور صاحب این مبلغ است.

مجتهد افزود: اما بن سلمان چطور سه تریلیون ریال به دست آورده؟ مستقیما از درآمدهای نفتی و معادن، مالیات‌ها و شرکت‌های دولتی و غیره. او صدها شرکت تجار و شاهزادگان را در اختیار گرفته و بر بخش اعظمی از اموال تجار و شاهزادگان و ملک‌های آنها تسلط یافته و قراردادهای داخلی و خارجی و مناقصه‌ها را به انحصار خود درآورده است.

شایان ذکر است که وزیر دارایی سعودی روز سه شنبه از جمع مبلغی معادل بیش از ۱۳ میلیارد دلار از تسویه‌حساب‌های مالی در کمپین علیه فساد خبر داد که در جریان آن ده‌ها شاهزاده و مسؤول و تاجر در هتل ریتز کارلتون در ریاض بازداشت شدند و قبل از آزادی، اکثرشان تن به یک تسویه حساب مالی دادند که برجسته‌ترین آنها شاهزاده ولید بن طلال تاجر معروف عربستان و خاورمیانه بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.