وی در پایان پنجمین نشست شورای عالی روابط راهبردی دو کشور در آنکارا در نشست مطبوعاتی مشترک با دکتر حسن روحانی رییس جمهور اسلامی ایران این مطلب را عنوان کرد.

وی با تاکید بر این که بنا به گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی، ایران تاکنون به تعهدات خود در چارچوب برجام عمل کرده است، گفت: با لحاظ کردن این مساله، خروج آمریکا از برجام و تلاش های آن کشور در زمینه تحت فشار دادن دیگر کشورها از دید ترکیه صحیح نمی باشد.

رییس جمهور ترکیه با تاکید بر اینکه ترکیه در مساله تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران در کنار مردم ایران خواهد ایستاد، گفت: تحریم های آمریکا امنیت و استقرار منطقه را به مخاطره انداخته است. ترکیه یکبار دیگر اعلام می کند که از تصمیمات آمریکا در این زمینه حمایت نمی کند. 

وی با تاکید بر اینکه ایران و ترکیه گام های زیادی برای ایجاد صلح و استقرار در منطقه و پایان یافتن درگیری ها می توانند بردارند، گفت: اجازه رشد هیچ تشکلی که امنیت و استقرار کشورمان و منطقه را داشته باشد نداده ایم و نخواهیم داد و در این ارتباط همکاری ترکیه با ایران بطور فزاینده ادامه خواهد یافت و برای مبارزه با تشکل هایی که بر علیه اهدافمان باشد اراده و عزم کافی را داریم.

رئیس جمهوری اسلامی ایران شب گذشته در راس یک هیات اقتصادی و سیاسی و به منظور شرکت در پنجمین نشست شورای عالی روابط راهبردی ایران و ترکیه وارد آنکارا پایتخت این کشور شد و امروز نیز مورد استقبال رسمی همتای ترک خود قرار گرفت. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.