وی عصر پنجشنبه در دیدار دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات کشور افزود: دشمنان از طریق دخانیات به دنبال استعمارگری و ایجاد فقر و گرفتاری در جامعه اسلامی و نفوذ در دیگر کشورها بوده و باید با این فتنه انگیزی دشمنان به خوبی مقابله شود. 

آیت الله علوی گرگانی با بیان اینکه در جهت مقابله با مصرف دخانیات باید از تبعات اجتماعی آن جلوگیری شود، گفت: اگر امروز مصرف سیگار و قلیان در جامعه گسترش یافته و عادی شده به این دلیل است که از اهداف و نقشه های شوم دشمنان و از بیماری ها و مشکلاتی که برای کشورمان به دنبال دارد، آگاه نیستیم. 

وی یکی دیگر از راه های مقابله و کاهش استعمال دخانیات درکشور را فرهنگسازی دانست و گفت: فرهنگسازی برای کاهش مصرف دخانیات باید با اقدامات دولت همراه باشد تا در جامعه مؤثر واقع شود، اگر دولت اجازه ورود دخانیات را بدهد، فرهنگسازی بی اثر خواهد بود و ثروت های کشور به هدر می رود. 

این مرجع تقلید در پایان تصریح کرد: برطرف شدن این معضل جدی در کشور، نیازمند برنامه ریزی مناسب برای فرهنگسازی و همراه کردن دولت در این رابطه است. 

محمدرضا مسجدی دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات کشور امروز در سفر به شهر مقدس قم با شماری از علما و مراجع عظام تقلید دیدار و گفت و گو کرد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.