به گزارش رویترز، روز پنج‌شنبه، قیمت‌های نفت دوباره سقوط کردند تا تمام سود به دست آمده در جلسه دیروز را از دست بدهد و به افت این هفته خود که با تشدید نگرانی از عرضه مازاد و چشم‌انداز ضعیف اقتصاد جهان کلید خورده بود، ادامه دهند.

قیمت هر بشکه نفت خام تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، تا ساعت ۱۱:۳۴ به وقت تهران، با سقوط ۱.۰۷ دلاری یا ۲.۲۲ درصدی به ۴۷.۱۰ دلار رسید؛ این درحالی است که این شاخص در معاملات دیشب، توانسته بود ۹۶ سنت جهش کند.

قیمت هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۱.۱۳ دلار یا ۱.۹۷ درصد سقوط کرد و بیشتر جهش ۲ درصدی دیشب خود را خنثی کرد.

شی جیارویی، تحلیل‌گر ارشد نفتی در شرکت مشاور جی‌ال‌سی، می‌گوید: بهبود قیمت‌ها در روز چهارشنبه، عمر کوتاهی داشت. سرمایه‌گذاران به سرعت توجه خود را دوباره به داده‌های اساسی بازارهای نفت معطوف کردند که شامل نشانه‌های بیشتری از کند شدن نرخ رشد اقتصادی جهان در سال آینده، رکورد زدن تولید نفت و کاهش اعتماد به عزم اوپک برای محدود کردن عرضه، است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا چهارشنبه شب اعلام کرد که میزان ذخایر نفتی این کشور، کمتر از حد انتظار و ۲.۴ میلیون بشکه کاهش یافته است؛ این سومین هفته پیاپی کاهش ذخایر نفتی آمریکا محسوب می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.