اسپوتنیک گزارش داد، مانوئل فونتاین، مدیر برنامه‌های اضطراری یونیسف گفت: کودکانی که در مناطق درگیر جنگ هستند، در ۱۲ ماه گذشته از خشونت‌های شدید رنج برده‌اند و جامعه جهانی هم نتوانسته برای این منظور کاری کند. برای مدت‌های طولانی است که طرف‌های درگیر در این کشورهای درگیر جنگ به اقدامات خودسرانه خود ادامه می‌دهند و این اوضاع بدتر هم می‌شود. اقدامات زیادی باید برای حفاظت و کمک به این کودکان صورت گیرد.

براساس گزارش صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل، کودکان در کشورهای درگیر جنگ به عنوان سپر انسانی مورد استفاده قرار می‌گیرند، آنها را برای حضور در جنگ‌ها استفاده می‌کنند، می‌ربایند، مورد تجاوز قرار می‌دهند یا قربانی ازداوج‌های اجبار می‌شوند.

براساس گزارش یونیسف، بیش از ۵۰ کودک در ۲۰۱۸ در درگیری‌های فلسطین کشته و صدها کودک دیگر نیز زخمی شده‌اند.

یونیسف همچنین گزارش داد که سال جاری میلادی بالاترین آمار مرگ کودکان در سوریه از زمان آغاز درگیری‌های داخلی در این کشور در ۲۰۱۱ را دارد. همچنین این نهاد بین‌المللی کشته شدن ۸۷۰ کودک در سوریه را از ژانویه تا سپتامبر ۲۰۱۸ تایید کرده است.

یونیسف در ادامه گزارش خود می‌آورد: درگیری‌های چهار ساله در شرق اوکراین نیز تاثیری عمیق بر سیستم آموزشی این کشور گذاشته و باعث شده تا صدها هزار کودک با وجود درگیری‌ها در این مناطق، به مدرسه بروند. همچنین تعداد زیادی از کودکان اوکراینی در خط کنترل بین نیروهای دولتی و غیردولتی در این کشور زندگی می‌کنند و زندگی‌شان به شدت در معرض خطر است.

مدیر برنامه‌های اضطراری یونیسف نیز گفت: اقدامات بسیار زیادی باید برای توقف درگیری‌ها و جنگ‌ها صورت گیرد. درگیری‌های مسلحانه زندگی کودکان را تحت شعاع قرار می‌دهد. هنوز جنگ‌ها ادامه دارند و ما هرگز نباید قبول کنیم که این نبردها بر کودکان اثر بگذارد. ما باید طرف‌های درگیر را ملزم کنیم تا از کودکان حفاظت کنند.

یونیسف از تمامی طرف‌های درگیر نبردهای مسلحانه خواسته تا به تعهداتشان براساس قوانین بین‌المللی به منظور پایان خشونت‌ها علیه غیرنظامیان و کودکان پای بند بمانند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.