در یک عملیات ضد تروریستی در نوردبادن آلمان سه مظنون ترور دستگیر شدند. کارکنان فرماندهی عملیات ویژه و پلیس جنایی آلمان در چهارشنبه شب دو آپارتمان در مانهایم و چند منطقه دیگر آلمان را مورد بازرسی قرار دادند.

بر اساس اطلاعات اداره جنایی در اشتوتگارت و دادستانی کل فدرال آلمان در اثر این عملیات ضد تروریستی یک زن ۳۹ ساله و دو مرد در سنین ۳۳ و ۴۹ سال دستگیر شدند. همچنین در  این عملیات بازرسی، مقداری مهمات و سلاح کاملا اتوماتیک کشف و ضبط شد. این سوء ظن وجود دارد که سلاح های بیشتری مخفی شده باشد.

دستگیر شدگان مظنون به برنامه ریزی برای  یک عملیات خشونت طلبانه و مالکیت سلاح غیر قانونی بودند که تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد.

رسانه های آلمانی امروز همچنین از تشدید تدابیر امنیتی در فرودگاه های آلمان خبر دادند. به نوشته روزنامه "فرانکفورتر روند شای"، پلیس آلمان در ارتباط با یک برنامه ریزی برای یک حمله تروریستی احتمالی به دنبال چهار مظنون در فرودگاهی در جنوب غربی آلمان است. محافل امنیتی در آلمان این خبر را تایید کرده اند. بر این اساس حداقل یکی از این مظنونین به گروه های اسلام گرای افراطی تعلق دارد.

همچنین بعد از به دست آمدن سر نخ هایی درباره تلاش ها برای جاسوسی در فرودگاه اشتوتگارت پلیس اقدامات امنیتی در چندین فرودگاه در این منطقه را افزایش داده است.

بر اساس اطلاعات پلیس در فرودگاه اشتوتگارت بسیاری نیروی پلیس با تسلیحات لازم مستقر شده اند.

 روز پنجشنبه (۲۰ دسامبر) در فرودگاه‌های بزرگ آلمان از جمله اشتوتگارت، فریدریش هافن و مانهایم حضور و گشت‌زنی پلیس افزایش پیدا کرد . پلیس فدرال آلمان اعلام کرد که نیروهای امنیتی در فرودگاه‌های آلمان به حال آماده باش درآمده‌اند و همه ۱۴ فرودگاه بزرگ این کشور هشدارهای امنیتی را دریافت کرده‌اند.

 پلیس فدرال ایالت بادن وورتمبرگ هم در این ارتباط گفته است که اطلاعات به دست آمده را نمی‌توان با اطمینان کامل ارزیابی کرد. به گفته پلیس هنوز مشخص نشده است که این تهدیدات متوجه کدام یک از فرودگاه‌های آلمان است.

به گزارش روزنامه "بیلد" در فرودگاه‌های برلین، مونیخ، فرانکفورت و هامبورگ هم اقدامات امنیتی بیشتر شده است. بیلد به نقل از سخنگوی پلیس در پوتسدام نوشته است که پلیس در تمام فرودگاه‌ها با حساسیت مسئولیت خود را انجام می‌دهد. به نوشته این روزنامه پلیس وسایل نقلیه مسیرهای فرودگاه اشتوتگارت را بازرسی کرده است.

کانال دوم تلویزیون آلمان ZDF به نقل از محافل امنیتی فرانسه و آلمان گزارش داده است که دو نفر در ۱۳ دسامبر سال جاری در ترمینال فرودگاه پاریس عکس گرفته‌اند و با یک خودرویی که پلاک آلمانی داشته است محل را ترک کرده‌اند.

در هفته گذشته نیز دو نفر در فرودگاه اشتوتگارت بازداشت شدند. گفته می‌شود شواهدی در ارتباط مستقیم آنان با گروه‌های افراطی وجود دارد. طبق گزارش کانال دوم تلویزیون آلمان احتمالا آنان اطلاعاتی برای انجام یک اقدام تروریستی جمع‌آوری کرده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.