به‌دنبال اعلام این خبر تحقیقات از سوی بازپرس جنایی پایتخت و تیم بررسی صحنه جرم آغاز شد. 

با حضور تیم تحقیق در محل آنها با جسد دختر 12 ساله در حالی مواجه شدند که روی گردنش آثار کبودی دیده می‌شد. 

پزشکی قانونی علت مرگ را خفگی اعلام کرد و این مسأله حکایت از قتل دختر معلول را داشت. 

مادر خانواده در تحقیقات مدعی شد برای ثبت‌نام دخترش به مدرسه رفته بود و در تماس شوهر 40 ساله‌اش که کارمند راه‌آهن بود، متوجه مرگ دخترشان شده‌ است. 

پدر این دختر معلول که جسد را پیدا کرده و موضوع را به پلیس خبر داده بود گفت: من کلید خانه را در محل کارم جا گذاشتم و زمانی که به خانه آمدم از آنجایی که کسی در را باز نکرد با کمک همسایه‌ها موفق شدم به خانه وارد شوم و با جسد دخترم مواجه شدم. اظهارات متناقض مرد جوان باعث شد تا کارآگاهان به تحقیق از همسایه‌ها بپردازند. 

در بررسی‌ها مشخص شد که خانواده دختر معلول از وضعیت دخترشان خسته شده بودند و از آنجا که هزینه درمان او نیز بالا بود بشدت از این وضع ناراضی بودند. 

با توجه به تناقض گویی‌های پدر وی به‌عنوان تنها مظنون پرونده به دستور بازپرس دشتبان از شعبه دهم دادسرای امور جنایی تهران بازداشت شد. در نهایت مرد جوان به قتل دخترش اعتراف کرد و گفت: دو سال است به تهران آمده ایم. دخترم معلولیت داشت و هزینه درمان او زیاد بود. من و همسرم از این وضع خسته شده بودیم. حتی قرار بود او دوباره تحت عمل جراحی قرار بگیرد اما هزینه‌اش بالا بود. شب قبل از جنایت من شب کار بودم. صبح روز حادثه می‌دانستم همسرم برای انجام کارهای مدرسه دخترم بیرون می‌رود و دختر معلولم در خانه‌ تنهاست. ساعت 8 و 30 دقیقه، به خانه رفتم. با همسرم تماس گرفتم که متوجه شدم در خانه نیست. 

خیلی خسته بودم و می‌خواستم استراحت کنم که دخترم سراغم آمد و گفت بابا برایم لپ‌تاپ بخر. گفتم پول هزینه درمانت را ندارم، حالا چطور برایت لپ‌تاپ بخرم؟ دخترم از دستم ناراحت شد و گریه کرد. 

من خیلی عصبانی بودم و نمی‌توانستم این وضع را تحمل کنم. کنترلم را از دست دادم. رفتم سمت میز و جعبه دستمال کاغذی را برداشتم و سمت دختر معلولم پرت کردم. بعد از آن با ملحفه او را خفه کردم. 

در ادامه تحقیقات مادر دختر معلول به شعبه دهم دادسرای امور جنایی تهران رفت و از همسرش گذشت کرد. 

بدین ترتیب بزودی پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری ارجاع خواهد شد تا متهم از جنبه عمومی جرم محاکمه شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.