یوسف آردمولی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به لزوم حمایت بخش خصوصی از سوی دولت، اظهار کرد: برای افزایش سرمایه‌گذاری در این حوزه، باید دولت نگاه حمایتی به سرمایه‌گذاران این حوزه داشته باشد، چرا که اکنون دیگر نمی‌توان بر روی کمک خارجی‌ها نیز حساب کرد.

وی افزود: در شرایط فعلی لازم است سرمایه‌گذاران و تولیدکندگان داخلی در این عرصه حمایت شوند که بتوان این صنعت را بومی کرد و از پتانسیل‌های بالای تجدیدپذیرها بهره جست.

مدیر عامل سابق سازمان انرژی‌های نو با اشاره به حمایت‌های اخیر دولت در راستای افزایش خرید تضمین برق تجدیدپذیرها و بازگشت عوارض برق به این بخش، ابراز کرد: این اتفاق باید محقق می‌شد چراکه در غیر این صورت مردم برای سرمایه‌گذاری در تجدیدپذیرها محتاط می‌شدند.

آردمولی آینده تجدیدپذیرها را روشن ارزیابی کرد و افزود: ممکن است به خاطر وجود مشکلات اقتصادی، چالش‌هایی به‌وجود آید اما در نگاه کلی به دلیل حمایت دولت باید وضعیت این صنعت را خوب دانست.

چندی پیش نیز، سیدمحمد صادق‌زاده - رییس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق - از افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در انرژی‌های تجدیدپذیر خبر داد و افزود: با توجه به اتفاقات اخیر تمایل برای سرمایه‌گذاری در تجدیدپذیرها افزایش یافته است.

 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.