راشا تودی گزارش داد، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در پیامی توئیتری نوشت: اگر هر شخصی به غیر از رئیس‌جمهوری محبوبتان دونالد ترامپ خبر می‌داد که پس از نابودی داعش در سوریه ما قصد داریم نیروهایمان را خوشحال و سلامت به خانه باز گردانیم، آن شخص محبوب‌ترین قهرمان در آمریکا می‌شد. با من اما رسانه اخبار جعلی به سختی برخورد کرد. احمق!

ترامپ در روزهای گذشته وعده داد تا نیروهای آمریکایی را از سوریه عقب بکشد. واشنگتن پست از این حرکت به عنوان "هدیه کریسمس غول‌آسا به دشمنانمان" یاد کرد.

ان‌بی‌سی نیوز هم آن را "پیروزی برای ایران و روسیه" دانست و ایندیپندنت نوشت این "یک پیروزی واضح برای پوتین" است.

ترامپ با انتقادهایی از رده‌های داخلی حزب جمهوری‌خواه خودش روبروست. او در روزهای گذشته وارد جدال لفظی با سناتور لیندسی گراهام شد که از رئیس‌جمهوری آمریکا می‌خواهد درباره طرح خروج نیروها از سوریه و کاهش نیروهای نظامی از ۱۴ هزار تن در افغانستان توضیح دهد.  

براساس گزارش‌ها، این اظهارات ترامپ آخرین قطره در کاسه صبر جیمز ماتیس بود و موجب شد تا او از سمت ریاست پنتاگون کناره‌گیری کند.

ژنرال ماتیس در نامه‌ خداحافظی خود از فقدان تعهد برای متحدان آمریکا ابراز نارضایتی کرده و یک رویکرد سست در قبال تهدیدهای چین و روسیه را به باد انتقاد گرفت. علاوه بر او، برت مک‌گورک، که در دوران اوباما به عنوان نماینده آمریکا در ائتلاف ضد داعش انتخاب شده بود، در اعتراض به خروج نیروها از سوریه استعفا داد و ادعای ترامپ درباره پیروزی علیه داعش در سوریه را "بی‌ملاحظه‌گی"دانست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.