علیم یارمحمدی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود ضمن تسلیت در خصوص حادثه دلخراش جان باختن ۴ دانش آموز دختر در یکی از مدارس شهر زاهدان گفت: بنده چندین مرتبه طرح سوال و تذکر در خصوص پایین بودن شاخصه‌های آموزشی استان سیستان و بلوچستان علی‌الخصوص منطقه بلوچستان از وزیر محترم آموزش و پرورش داشته‌ام که در این خصوص از جانب افراطیون متهم به سهم‌خواهی و قومیت‌گرایی شده‌ام.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این خصوص اعتقاد بنده بر این بود که آموزش و پرورش استان در تب مدیریت عده‌ای ناتوان می‌سوزد در حالی که وزیر آموزش و پرورش اصرار داشت که مدیریت استان توانمند است بنابراین از ایشان تقاضا می‌شود از این مدیران توانمند در دیگر نقاط کشور استفاده شود.

وی افزود: متأسفانه ۹۰ درصد مدارس غیرانتفاعی استان سیستان و بلوچستان و همچنین مدارس اجاره‌ای دولتی این استان به مراتب وضعیت بسیار بدی دارند که دلایل آن برای همه مشخص است و نیاز به ذکر نیست.

یارمحمدی تصریح کرد: ملت ایران حادثه دختران شین آبادی در پیرانشهر، زیر آوار ماندن دختر معصوم چابهاری و همچنین سوختن نونهالان زاهدانی را هرگز فراموش نخواهد کرد. وزیر آموزش و پرورش آمار معلمان فوتی که به دلیل عدم احداث پردیس فرهنگیان چابهار رو به افزایش است را به موارد یاد شده اضافه کند. بنابراین آنچه مشهود است تبدیل شدن این وزارتخانه به قربانگاه است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: از وزیر آموزش و پرورش تقاضا می‌شود که قبل از استیضاح شدن استعفا دهد تا بتواند با وجدانی آسوده بخوابد.

علی مطهری در پاسخ به این تذکر یادآور شد: مسئولیت آتش سوزی مدرسه زاهدان بر عهده آموزش و پرورش است زیرا آنها تعهد داده بودند که بعد از اتفاق مدرسه در پیرانشهر از بخاری‌های نفتی استفاده نکنند ولی متأسفانه این اتفاق افتاد و آنها باید پاسخگوی این وضعیت باشند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.