علیرضا سلیمی در حاشیه جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس در جمع خبرنگاران درباره جلسه روز سه‌شنبه هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان، اظهار کرد: شکایتی از تعدادی نماینده به هیأت نظارت رسیده که باید بررسی شود، بنابراین این جلسه روز سه‌شنبه هفته جاری برگزار می‌شود، البته با دبیر هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان صحبت شده است که اگر امکان دارد فردا (دوشنبه) این جلسه تشکیل شود.

وی درباره اینکه قرار است فیلم برخورد نماینده سراوان در جلسه‌ای با حضور پزشکیان نایب رییس مجلس و دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی بررسی شود، افزود: در این مورد اطلاعی ندارم، اما فیلم حتماً در هیأت نظارت بررسی می‌شود. حتی فیلمی که از جلسه غیررسمی هم گرفته شده را هم در جلسه هیأت نظارت بررسی می‌کنیم.

عضو هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان با تأکید براینکه نحوه بررسی رفتار نمایندگان باید براساس چارچوب و قانون انجام شود، گفت: مواردی که ضمیمه آیین‌نامه است باید برای حرکت درست هیأت نظارت تقویت شود. بنابراین فیلم نیاز به بازبینی دارد.

سلیمی درباره گزارش‌های هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان یادآور شد: این گزارش‌ها بر اساس قانون محرمانه است، برای همین نتوانستیم بسیاری از آنها را رسانه‌ای کنیم، اما برخی از مواقع پرونده‌های ارجاعی به هیأت و گفتار نمایندگان را خلاف وظایف نمایندگی تشخیص داده و آنها را به قوه قضائیه ارسال می‌کنیم و در بعضی مواقع هم مختومه می‌شوند.

نماینده مردم محلات در مجلس گفت: رفتار علیم یارمحمدی نماینده زاهدان که از جلسه غیرعلنی فیلم گرفته را روز سه‌شنبه بررسی می‌کنیم و اسناد بازبینی خواهند شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.